Hoe maak je een lekker boter/mosterd sausje voor bij de vis?

Vraag is al duidelijk, dacht ik :P

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
18.7K

Het beste antwoord

Voor de saus:
1 el boter
1 el bloem
50 ml melk en 50 ml water
2 kleine el mosterd
zout
zwarte peper
Bereiding:

Voor de saus smelt je de boter in een pannetje. Voeg al roerend de bloem toe. Langzaam de melk en 50 ml water toevoegen en op een klein vuurtje laten koken tot een dikke saus. Roer de mosterd er doorheen en breng de saus op smaak met zout en peper.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de info een +1
Mjammie, ik ga morgen vis eten, ik laat het je weten ;))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Loes, leuk om te horen:))

Andere antwoorden (3)

eerst maak je een roux van boter en bloem.
dan melk erbij roeren (plus scheutje slagroom is jammie)
dan mosterd toevoegen.
14 jaar geleden
Kijk eens op www.letscookit.tv daar staan gratis te bekijken filmpjes. Ook voor het maken van sauzen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1,5 eetl boter (20 gr)
20 gr.bloem
1/4 l.melk
1ui
1 takje tijm
4 theel.mosterd
zout,peper.

Smelt de boter op de middelste stand Voeg de bloem toe en roer dooreen. Giet al roerend de melk erbij en breng aan de kook.Zet dan het vuur laag.
Voeg de ui (door de helft gesneden) en de tijm toe.
Laat ca. 10 min.net koken. Zeef de saus in een andere pan. Breng met mosterd, zout en peper op smaak.
Erg lekker bij gepocheerde kabeljauw en voor de kleur kun je de vis met saus erover garneren met wat verse dille.
amc