Die van mij wel. En dan ook echt volledig anti-aanbak. Ik heb nog nooit een pan gehad waarin het knapperige laagje zo heerlijk aan het vlees in plaats van in de pan komt te zitten.
Kijk goed naar war er op de verpakking staat, koop niet een supergoedkope, en houd je aan de gebruiksaanwijzing., dan heb je echt een ideale pan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
liveisgreat
10 jaar geleden
dus niet in Action, als ik het goed begrijp... wat is de normale prijscategorie voor een goede pan dan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, zou geen Action doen inderdaad. Die van mij was 40 euro voor een 28cm-pan. Bij pannen kun je beter wat meer uitgeven over het algemeen.
paulus811
10 jaar geleden
De beste pan volgens de consumentenbond is de WMF Cera Dur profi. Die kost ongeveer 90 euro voor een 28cm doorsnede.

Andere antwoorden (3)

Niet altijd, meestal staat dat onder de pan
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De nadelen van een keramische pan.......

Een keramische pan is wat zwaarder dan de teflon pan. Dit komt door de keramische laag welke een stuk zwaarder is dan teflon.
Blijft langer warm
Wil je met de hand de pan gaan afwassen dan moet je langer wachten voordat deze is afgekoeld.
Een keramische pan is veel duurder dan een pan met een teflon anti aanbak laag maar dit verdient zichzelf weer terug. Een keramische pan gaat daarentegen een stuk langer mee.
Vergeet ceramicore, dit is kwa prijs/kwaliteits verhouding een (hele)dure koekenpan.
De buitenkant gaat verkleuren en aankoeken en is (bijna)niet meer schoon te maken.

Koop een wat duurdere pan in een speciaalzaak, dan heb je garantie en een goed advies.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een keramische pan is natuurlijk wel"anti aanbak ".
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedoel je een gietijzeren/plaatstalen pan met een keramische coating?
Dan is de keramische coating bedoeld als anti-aanbaklaag, een (gezonder) alternatief voor het vertrouwde teflon.

Bedoel je een keramieken pan/schaal?
Dan is het buitenste laagje glazuur bedoeld ter bescherming van het keramiek, deze 'pannen' zijn niet bedoeld om op een gasfornuis mee te bakken, het zijn ovenschalen of potten, je zult ze in moeten smeren met vet (boter of olie) als je er iets in gaat bakken, anders koekt het aan, het is dan geen anti-aanbaklaag.