hoe lang moet je kalkoenhaas in de oven dat het echt gaar is?

ik doe er ook bladerdeeg omheen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
4.1K

Het beste antwoord

Zo kort mogelijk, want het is echt supermager vlees. In tegenstelling tot biefstuk echter, moet het WEL helemaal gaar zijn.

De totale oventijd hangt natuurlijk af van de dikte van het vlees, de begintemperatuur van het vlees en de temperatuur van je oven.

Omdat je bladerdeeg gebruikt, moet de oven op 200-220 graden. Dat beperkt de rest dus al. Bij die temperatuur schiet vlees HEEL snel door, dus zul je het zo kort mogelijk moeten bakken en daarna eventueel nog even lagen rusten.

Het beste gebruik je een kerntemperatuurmeter om te zien of die van binnen de 70-80 graden heeft bereikt. Dan is het lekker. Vanwege het bladerdeeg kun je het niet in folie laten rusten, maar het deeg zelf isoleert prima.

Mijn advies zou zijn : zo kort mogelijk. Ziet het deeg er goed uit, dan hup uit de oven, en eventueel nog even laten nagaren. Omdat het echter wel gaar moet zijn, bereiding en temperatuur op elkaar afstemmen. In dit geval betekent dat : geen grote dikke homp, maar wat dunnere plakken inpakken. Anders blijven ze OF rauw, OF je deeg wordt zwart, OF het vlees wordt te droog. Alle drie niet goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

+/- 20 minuten

http://www.friki.nl/producten/kalkoen/kalkoenhaas/