Waar kun je sla goed mee combineren?

Ik moet namelijk een 'nieuw' recept bedenken voor avondeten. Ideeën?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.8K

Het beste antwoord

Lekkerste vind ik:
Sla, tomaat, komkommer, gedroogde tomaat, pijnboompitten en Feta kaas. Over dit alles een lekkere dressing op yoghurt basis.

Dit alles is zeer simpel te maken maar toch errug lekker:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

GRIEKSE SLASOEP

2 eetlepels olijfolie
1 krop sla
1 laurierblad
1 theelepel verse tijmblaadjes
1 liter kippenbouillon
zout en peper
2 eieren
sap van 1 citroen
1 eetlepel gehakte peterselie
1 theelepel geraspte citroenschil

Was de slabladen. Droog ze en snijd de dikke nerven er uit. Verhit de olie in een pan en stoof hierin de slablaadjes, de tijmblaadjes en het laurierblad ongeveer vier minuten.. Giet de kippenbouillon er bij en laat alles tien minuten zachtjes koken. Verwijder het laurierblad en pureer de soep in een blender of met de staafmixer. Breng hem verder op smaak met peper en zout. Klop de eieren los met het citroensap. Neem de pan van het vuur en giet al roerende langzaam het eimengsel in de soep. Schep de soep in borden en strooi er de gehakte peterselie en de geraspte citroenschil over.
bamibal
12 jaar geleden
kaas, noten, honing, gedroogde vruchten => Salade

Daarbij zelfgemaakte varkenssateh spiesjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met gebakken aardappeltjes bijvoorbeeld...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn talloze mogelijk heden om sla mee te combineren,
vis, aardappels, pasta etc.

http://allrecipes.nl/recepten/label-92/sla-recepten.aspx

hier vind je veel recepten voor sla, heb er een aantal al geprobeerd en zijn erg lekker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met tomaten en ei. is heel lekker :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bij ons altijd schoon op gaat is:

sla in kleine stukjes met geprakte gekookte aardappels en jus door elkaar.
Gehaktbal erbij evt. Heerlijk