Kan asperges als bij gerecht .

Toegevoegd na 34 minuten:
als tweede groente

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Natuurlijk kan dat - maar je moet dan wel je eerste groente met de nodige aandacht kiezen, denk ik.

Asperges hebben een heerlijke, maar subtiele smaak, dus een heftig-gekruid groentengerecht (bijv ratatouille, met uien, paprika en knoflook erin) zou ik niet combineren met asperges, omdat die dan niet 'boven het smaakgeweld' uit kunnen komen.
Ook zou ik niet iets kiezen, wat in dezelfde smaakrichting ligt, zoals bloemkool.

Maar eerlijk gezegd vind ik het bijna jammer, om asperges te laten concurreren....gewoon met krieltjes, geprakte hardgekookte eieren en gesmolten boter met een heel klein beetje nootmuskaat erdoor, en dan hapje voor hapje genieten....ze zijn er maar zó kort, en ook best wel duur, dus ik geniet ze 'puur'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zeker, bijvoorbeeld Asperges in citroen-sesamsaus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja natuurlijk! Heerlijik bij pasta in mascarpone-roomsaus met hamblokjes!