hoe lang kun je kip met zilvervliesrijst bewaren in de koelkast/vriezer nadat je dit gekookt hebt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
31.5K

Het beste antwoord

In de koelkast maximaal twee dagen.
In de vriezer maximaal drie maanden

Het voedingscentrum geeft het volgende advies:
"Bewaar bereid eten niet te lang. Zet het afgekoelde gerecht afgedekt in de koelkast of vries het in. Vermeld inhoud en datum. Koel restjes bereide nitraatrijke groente snel af. Bewaar bereid eten niet langer dan twee dagen in de koelkast of drie maanden in de vriezer".

Voor meer tips: zie link
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

ik schat maximaal een maand.

Toegevoegd na 14 minuten:
in de vriezer tuurlijk en het is best nog wel lekker. Niet 100% meer; dat wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt nogal af van hoe lang de kip op het aanrecht 30 tot 50 graden heeft staan worden, en eerlijk gezegd nogal van waar je jezelf aan bloot wil stellen.

Sommige mensen zijn voorzichtig en houden zich aan 1 a 2 dagen. Ik ruik altijd gewoon aan het eten. Als ik er geen "he-bah" gevoel bij heb, vind ik het nog eetbaar. En als je dat vaak genoeg doet, krijg je vanzelf een spijsvertering die daar behoorlijk goed tegen kan. Pittig eten blijft meestal wat langer lekker dan niet-pittig eten. Ik bewaar mijn chilli met gemak 4 a 5 dagen in de koelkast.

Ik zeg altijd maar zo: Zolang je er geen discussies van verliest is het nog eetbaar. (-:

Toegevoegd na 59 seconden:
En in de vriezer kan je het veel langer bewaren. Ik geloof dat de structuur van vlees wel verandert (en minder lekker wordt), maar het zal niet bederven, omdat bacterien met vorst helemaal niks doen behalve zich inkapselen en wachten tot ze weer ontdooien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel veel hangt af van het feit of je al in die rijst geroerd hebt of niet met een lepel... als dat niet zo is, is de houdbaarheid veel langer als wanneer je erin hebt zitten roeren met een keukengereedschap...

Dus 5 dagen als je er in geroerd hebt en wellicht wel tot 10 dagen als je er niet in geroerd hebt, bij 6° temperatuur... en goed afgedekt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok thx en is het in de vriezer nog langer houdbaar of is het dan niet lekker meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor in de diepvries een maand zeker...
Laat bereid eten binnen 2 uur afkoelen. Dek het gerecht daarna af en zet het in de koelkast of vriezer.
Gebruik gekoelde gerechten binnen 48 uur en ingevroren voedsel binnen 3 maanden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met gekookte rijst moet je iets voorzichtiger zijn dan andere etenswaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt ook een beetje aan hoeveel sterren de vriezer heeft, een "vriesvakje" bovenin de koelkast heeft meestal maar 1 of 2 sterren. Je kunt je eten daar maximaal 1 week bewaren. Heeft je vriezer 3 of meer sterren, wordt de temperatuur ook lager (-18 tot -25 graden celcius) en kan het eten langer bewaard blijven.(tot 3 maanden). Hoop dat je wat aan dit antwoord hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net zolang tot dat het gaat stinken en of dat er schimmel op staat.
Als dit niet het geval is en het smaakt toch niet lekker dan zou ik het ook weggooien