Hoe kan ik tartaar nog lekkerder maken?

Vanavond eten we tartaar. Meestal bak ik ze kort met een uitje erbij. Best lekker, maar heeft iemand andere ideeën?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
33.7K

Het beste antwoord

Bij dat gesnipperd uitje kan je nog paprikapoeder, een klein teentje knoflook en natuurlijk peper en zout aan toevoegen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Peper en zout, doe ik er natuurlijk ook op. Maar bedankt voor de aanvulling! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan. Ik wens je in elk geval smakelijk eten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje! Ik heb het vanavond gegeten volgens jouw recept en de tip van amc, was erg lekker en dat vond mijn vriend ook!

Andere antwoorden (7)

Als je de tartaar bakt, denk ik dat een hamburger er niet veel voor onder doet. Misschien nog wel lekkerder omdat het hamburgervlees wat vetter is.
Eet je de tartaar rauw dan zijn er ook legio mogelijkheden.
Je kan de tartaar serveren met alle toevoegingen langs de rand van de schaal, bijvoorbeeld klein gesneden lenteuitjes, peper, zout, een eierdooier in een kuiltje in de tartaar, paprikapoeder, eat muskaatnoot.
Je gasten kunnen dan de tartaar naar smaak zelf mengen. Serveer met toast, heerlijk. Neem wel goede kwaliteit tartaar, is duurder maar een stuk lekkerder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ingrediënten voor Tartaar met kruidendip1 grote ui1 courgette3 tomaten0,5 rode paprika160 gram tartaar200 gram + 2 eetlepels magere kwark2 eetlepels paneermeelgedroogde oreganozout en peper1 eetlepel olijfolie2 eetlepels gehakte verse kruiden (bijv. peterselie en marjolein)4 eetlepels mineraalwater met koolzuur2 ciabatta's (á 50 gram )

Bereidingswijze voor Tartaar met kruidendipPel de uien en snijd hem doormidden, snipper de helft en snijd de rest in fijne repen. Maak de groente schoon, snijd de courgette in schijven, de tomaten in partjes en hak de paprika in kleine blokjes. Kneed 1 eetlepel kwark, het paneermeel, de gesnipperde ui en de paprika door de tartaar.
Breng op smaak met oregano, zout en peper. Kneed de tartaar in de vorm van schijven. Verhit de olie in een pan met anti-aanbaklaag. Bak de tartaar aan beide zijden 3-4 minuten aan. Roer de kwark, het water en de kruiden glad en breng op smaak met zout en peper. Neem de tartaar uit de pan en zet hem afgedekt weg. Bak de reepjes ui, de courgette en de tomaten ca. 5 minuten aan in het braadvet. Breng op smaak met zout en peper. Serveer met de ciabatta en de kwarksaus...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bakken als biefstuk en dan als het ligt te rusten ( op een warm bord afgedekt met alufolie) uienringen met champignons bakken in het braadvet en bestrooien met vers gemalen zeezout en peper.
Zo vinden wij tartaar het lekkerst.

Ook lekker; De tartaartjes voorzichtig insmeren met uitgeperste knoflookpulp en bestrooien met peper.
2 min. van elke kant, snel bruin bakken in de boter.
Op voorverwarmd bord neerleggen en afdekken.
De braadboter afblussen met 1/4 l.slagroom (verroerd met 2 theel. ( Dijon) mosterd. Laat al roerend inkoken tot deze licht gebonden is en giet dan direct over de tartaartjes.
Heerlijk bij een groente als bloemkool of boontjes.
amc
13 jaar geleden
Er is niets mis met de bovenstaande antwoorden.

Als je het eenvoudig wil houden:
- doe er lekker gebakken champignonnen bij.
- of stoof'gratineer wat tomatenplakjes en doe daarover wat provencaalse kruiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met brie gevulde tartaar.

Ingrediënten:
5 el olie
700 g krieltjes
2 x 2 tartaartjes
2 el verse peterselie, fijngesneden
2 el verse munt, fijngesneden
100 g brie, in 4 plakken
1 ui, fijngesneden
2 tomaten, in blokjes
2 x 300 g verse spinazie..

Bereiden:
Verhit 2 el olie in een braadpan en bak de krieltjes hierin in 10-15 minuten op middelhoog vuur goudbruin. Snijd de tartaartjes horizontaal doormidden. Schep de peterselie en de munt door elkaar en breng op smaak met zout en peper. Leg een plak brie tussen elke 2 tartaarhelften. Bestrooi de brie met het peterselie-muntmengsel. Verhit 2 el olie in een koekenpan en bak de tartaartjes hierin op hoog vuur in 8 minuten bruin vanbuiten en rosé vanbinnen. Verhit de rest van de olie in de wok en fruit hierin op hoog vuur de ui glazig. Schep de blokjes tomaat en de spinazie erbij. Draai het vuur uit zodra de spinazie begint te slinken. Schep de tomatenspinazie goed door elkaar en breng op smaak met zout en peper. Serveer met de gevulde tartaartjes en de krieltjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als kant twee bruin is, leg je er een schijf ananas en een plakje kaas op. Als de kaas is gesmolten een beetje ketchup in het kuiltje doen, en serveren. Ook zeer geliefd bij kinderen. Ik vind zelf een beetje blauwe kaas erop erg lekker (even laten smelten).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heerlijk met een gebakken spiegeleitje erbovenop!