Weet iemand wat ze bedoelen met bloempasta met het maken van cup cake?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bloempasta voor de versieren of voor het bakken van de cupcakes?
Amadea
11 jaar geleden
Arusha: heb jij het over het deeg om cakes je maken? Of bedoel je de basis voor het maken van bloemetjes om ze te versieren? Je vraag is niet duidelijk!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sanne09 en Amanda: ik koop regelmatig de boekje van taarten decoreren en daar hebben ze het er over dat je bloempasta moet toevoegen bij het maken van vlinders, dus voor de versiering. Ben het nog niet tegen gekomen voor in het beslag. Weten jullie waar je bloempasta kan kopen???
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel Amadea, heb meteen op de sites gekeken en er nog meer interessante info vandaan gehaald.

Het beste antwoord

Nu ik begrijp dat je bloemenpasta bedoelt, om daarmee vlinders te maken: dat is rolfondant, met reeds toegevoegde tylose. Dus klaar voor gebruik. En het is glutenvrij. Ideaal voor het modelleren van bijvoorbeeld vlinders, bloemen en andere figuren. Deze modelleerpasta is behalve in grote hoeveelheden ook te koop in pakjes van 250 gram. Hier voor 5 euro: http://www.detafelvan18.nl/taarten-cupcakes-product/bloemenpasta-modelleerpasta-250-gram

Rolfondant is vooral gemaakt van suiker. Het is spierwit en erg zoet. Je kunt het gemakkelijk kleuren met levensmiddelenkleurstof of anders kant en klaar gekleurd aanschaffen. Het is eigenlijk een soort eetbare klei. Je kunt het kneden, uitrollen, figuurtjes uitsteken. Om er makkelijker mee te werken kun je het beste je handen en werkblad in te smeren met poedersuiker.

Als je rolfondant laat drogen, wordt het hard en zo kun je bijvoorbeeld vlinders met omhoogstaande vleugels of bloemen. Om bijvoorbeeld een vlinder op de "dek"laag te bevestigen kun je een heel klein beetje water gebruiken of eetbare lijm.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, ik weet nu wat ze ermee bedoelen :-). Heb al op de site gekeken en veel wijzer geworden!!

Andere antwoorden (2)

bloem pasta is Italiaanse bloem voor pasta deeg,maar kan je ook gebruiken voor cupcake
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien bedoelen ze wel het bloemmengsel bv. eieren,bloem,melk..