voor lammetjespap wat voor soort bloem moet je dan gebruiken? en waar koop ik dat?

Toegevoegd na 41 minuten:
ik las ergens dat het rijstebloem moest zijn,vandaar de vraag

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
7.3K

Antwoorden (4)

Voor lammetjespap kun je gewone patentbloem gebruiken, wat bij iedere supermarkt te koop is.

Toegevoegd na 42 seconden:
Ik krijg er trek in! Ik ga het ook maar weer eens maken....

Toegevoegd na 46 minuten:
Er is inderdaad ook een variatie met rijstebloem. Rijstebloem hebben ze ook bij alle supermarkten. Het staat bij de babyvoeding.
bamibal
12 jaar geleden
Het verschil zit 'm erin of je het maakt voor een baby als voeding of voor volwassenen als dessert. Het laatste wordt traditioneel gemaakt van melk, tarwebloem, basterdsuiker en een snufje zout. Maar voor een baby is glutenvrije pap beter, en daarom is daar de lammetjespap voor van rijstebloem gemaakt. Dat wordt mooi glad en kan dan uit het flesje gedronken worden.
Amadea
12 jaar geleden
Lammetjespap ken ik als melk opwarmen met een klontje boter en wat zout, dan binden met maizena.
Dat sausje gaat dan over bloemkool etc.

Toegevoegd na 4 minuten:
maar het kan ook met bloem

http://www.smulweb.nl/recepten/883401/Lammetjespap
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan er gewone bloem voor gebruiken, zou het wel zeven voor gebruik. Te koop bij de supermarkt.

Voor kinderen gebruik je rijstebloem (glutenvrij)

Lammetjespap is een oud-Hollands gerecht.
Het is een pap gemaakt van hoofdzakelijk melk en meel of bloem. Het wordt traditioneel met basterdsuiker gegeten maar ook wel met honing. Het heeft een flauwe weeë smaak waardoor het vroeger vaak aan kinderen gegeven werd als opvolgvoeding voor melk

dl (volle) melk
75g bloem
zout
basterdsuiker

Bereidingswijze
Roer de bloem met een deel van de melk tot een glad papje. Breng in een pan de rest van de melk met een snufje zout zachtjes aan de kook. Giet hierna het bloempapje al roerend bij de kokende melk. Laat de pap vijf minuten op een laag pitje doorkoken onder roeren zodat het niet aanbrandt. Serveer de pap warm met basterdsuiker.