goedkope verjaardagshapjes

dit nav eerdere vraag. Daar stond een hapje wat niet duur is. Bij de aldi te halen is(nu is dit niet noodzakelijk ;)). Ik ben binnenkort jarig en heb geen zin in die traditionele hapjes als kaas worst en komkommer. Maar wil 't niet duur hebben. Dus veel voor weinig ;). Oja heb geen oven en frituurpan. Dus goedkope originele hapjes... Wie heeft ideeën :)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
6K

Antwoorden (9)

De monchou van de aldi (roomkaas heet het volgens mij), fijgesnippert uitje erdoor, eventueel beetje zout en perper. Plakjes ham ermee besmeren, strak oprollen en doormidden snijden. Is hier altijd een grote hit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel gezond en niet duur

Gezond Dippen:

nodig:

- komkommer
- rode paprika
- gele paprika
- groene paprika
- radijsjes
- witlof
- cherrytomaten
- wortels

voor de dipsaus:

- 1 el magere yoghurt
- 1 el fritessaus
- 1 tl mosterd
- peper en zout

Bereidingswijze:

- was de radijsjes
- trek de bladeren van de witlof los en was de bladeren
- was de cherrytomaten en ontdoe ze van hun kroontjes
- was de rest van de groenten en snijd deze allen in reepjes.
- meng alle ingredienten voor de dipsaus. Proef of het naar wens is en voeg eventueel nog wat extra's toe.

Garnering:

Zet in het midden van een groot bord een bakje met de dipsaus, rangschik daaromheen de groenten. Dippen maar! Succes gegarandeerd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 erg lekker lijkt me...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 is gewoon lekker!
Kleine gehaktballetjes maken en dan een knoflook dipsaus.!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een variant op het recept van Jet. Plakjes cervelaat, kloddertje monchou in het midden en dichtvouwen tot een soort zakje.
Neem een blik kleine knakworstjes (snackformaat) en een pak bladerdeeg. Snijd de bladerdeeg in kleine vierkantjes (doorsnede is gelijk aan lengte worstje, leg een knakworstje in het midden en vouw de twee andere punten naar elkaar toe. Bakken in de over volgens voorschrift bladerdeeg... eventueel kan je als extra er nog sesamzaad overstrooien voor het bakken.

Toegevoegd na 2 minuten:
en ipv monchou kan je ook paturain of zoiets nemen.

Toegevoegd na 17 minuten:
En natuurlijk de goede oude gevulde eieren.
En wat denk je van gevulde cherrytomaatjes? Gehakt rulbakken met evt. feta erdoor gebakken of feta in kleine blokjes bovenop het gehaktmengsel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oeps..helaas heeft onze vraagstelster geen oven..en ook geen over denk ik..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die...... zag ik even over het hoofd, sorry. Maar die van de cervelaat is ERG lekker...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die lijkt mij ook lekker :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik maak hem ook wel eens als er geen feestje is... ;-)
Sssssst, niet verder vertellen hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Phew, dank je!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een + omdat je steeds met lekkerdere (is dit een woord..?) recepten komt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je! ja hoor, volgens mij mag je dat woord best gebruiken. Ik ga nog even door met denken.
- Plakjes servelaat besmeren met sambal smeerkaas,
oprollen en event. doorsnijden.
- Dadels, zonder pit, vullen met monchou.
- Kleine gehakt balletjes bakken, doe deze in een
schaaltje met satesaus.
- Roer een pakje geitenkaas glad met honing en bieslook
en steek er stukken knäckebrod in.
- Warme rookworst in stukken snijden , op de snijkant
leggen met een lik mosterd en een prikker.
- Spiesje kaas-kerstomaat
- (blik) boterhamworst oprollen met een augurkje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mmm... waarom komen er 's avonds toch altijd van die lekkere ideetjes binnen... ik krijg er altijd zo'n trek van. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou..ik zit hier ook behoorlijk te watertanden :-)
Vooral die rookworst en dan op een hard broodje ..slurp
Een grote aardappeltortilla bakken en in stukjes snijden. Zo maak je een lekker hapje voor veel mensen (als je de tortilla lekker dik en groot maakt. De ingediënten zijn: aardappel, ei, eventueel ui en (olijf)olie. Is voedzaam, lekker en goedkoop.
O ja, en je kan hem de dag ervoor, of 's morgens alvast klaarmaken, want hij hoeft niet warm te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er staan genoeg recepten op internet. Dit bijvoorbeeld.
http://www.kookboek.nl/receptdetail/aardappeltortilla/538/ Het lekkerst is ie als ie dik is. Dus als je weing eieren gebruikt (zeg 4) dan moet je een klein hoog koekenpannetje nemen. Het moet niet zo'n grote dunne "plak" worden à la pannenkoek. Waar woon je, dan kom ik 'm wel even maken :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, een leuk feestje is altijd welkom.
Maar jammer genoeg woon ik in het westen, dus dat feestje gaat niet door :-)
Dit zijn makkelijke en veelal gezonde hapjes.
Ik ben uitgegaan van een totaal van 20 mensen.

Augurken in boterhamworst
Snijd een (hele) augurk 4 keer in de lengte doormidden.
Rol elke strip augurk in een plakje boterhamworst.
Een prikkertje is niet nodig, leg het hapje wél zo, dat de naad van de boterhamworst naar beneden gericht is.

Hamrolletje met mon chou
Neem een plakje ham en besmeer deze licht met mon chou.
Rol de plak op en zet hem vast met een prikkertje.

Gevulde eieren
Kook 20 eieren hard.
Laat ze afkoelen, pel ze en halveer ze.
Haal het eigeel eruit en doe dit in een bakje.
Meng het eigeel met mayonaise, curry en augurkensap naar smaak.
Maak er een smeuïge massa van.
Doe het eigeel, met behulp van 2 theelepels, terug in de halve eieren.
Maak de gevulde eieren af met een snufje paprikapoeder.

Zelf kiezen kaashapjes
Vaak zie je op verjaardagen prikkertjes met een stukje kaas en daarop bijvoorbeeld een zilveruitje.
Om jezelf een hoop werk te besparen, en je gasten wat meer keus te geven, kun je het ook zo doen:

Snijd een kilo kaas in blokjes.
Laat een blik zilveruitjes uitlekken.

Haal de druiven van de tros en was ze.
Was of schil de komkommer en snijd het in de breedte en in de lengte doormidden.
Haal het vruchtvlees uit de komkommer en snijd het harde gedeelte in stukjes.

Leg de kaas op een grote schaal en de overige producten op kleinere schaaltjes.
Zet de kaas in het midden op tafel, de rest er omheen en serveer er ook knoflooksaus bij.
Vergeet de prikkertjes niet.

Worstplankje
Veelal gewaardeerd wordt ook een stukje worst.
Leg alle soorten worst op 1 schaal.
Cervelaatworst
Gelderse worst
Leverworst

Stokbrood met...
Een variatie op toast: stokbrood.
Handig als je grote snackers op je feest hebt.
Bak het stokbrood zelf af, zodat het lauwwarm is bij het serveren.
Voor op het stokbrood kun je bijvoorbeeld salades serveren, zoals:
Eiersalade
Kip-kerriesalade
Zalmsalade
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak je eigen eiersalade, heerlijk op een toastje:

Ingrediënten:

Hard gekookte eieren
zout en peper
Calve mayonaise
Heinz tomatenketchup
fijngesnipperde ui.

Deze salade kun je ook gebruiken als vulling voor gevulde eitjes. Simpel, maar echt heerlijk.

Zalmsalade:
Blikje zalm
Calve mayonaise ( klein beetje)
Heinz tomatenketchup
zout en peper.

Is overigens ook heel lekker als vulling voor de gevulde eitjes.

Fijne verjaardag en ik hoop dat je een hele hoop heerlijke recepten bij elkaar sprokkelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem kleine cherry tomaatjes,snij het kopje eraf,hol ze uit,en vul ze met koude schotel,heel klein stukje peterselie erop voor de kleur.
snij kleine stukjes roggebrood,met nieuwe haring erop,en kleine stukjes ui.