Hoe blijft brood het langst vers als je hem uit de vriezer hebt gehaald ?

Blijft die langer vers als je hem in de koelkast legt, of in een kast gewoon

13 jaar geleden
in: Koken
12.4K

Het beste antwoord

Het hangt ook van het brood af.
Allisons volkoren bederft dan bijvoorbeeld al na 1 dag (schimmel).
In de meeste gevallen kan het, in de broodtrommel, nog wel 2 dagen mee. Ik verbeeld me altijd dat het in een plastic afsluitbare doos een dagje langer meegaat. (daar bewaar ik al het brood in). Het is ook slim om brood in halven te kopen. Eenmaal open bederft het nl wat sneller.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Gewoon in de kast leggen.

Brood in de koelkast droogt uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In plastic in de koelkast bewaren is het beste. Als je het brood in plastic bewaard droogt het niet snel uit.
13 jaar geleden
ik ontdooi brood dat ik meteen wil gebruiken
niet om nog een paar dagen te bewaren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brood in de koelkast droogt snel uit. Je kunt het het best in een plastic zak in de broodtromel bewaren of in een soort Tupperware doos. Het handigste is het om een brood in een aantal sneetjes te verdelen dat je dagelijks gebruikt. Deze sneetjes zijn al snel ontdooid terwijl je thee zet bijv. Zijn het er teveel dan kan je ze ook tussen keukenpapier enkele seconden in de magnetron ontdooien, of heel even in het broodrooster 'oppiepen'.

Toegevoegd na 1 minuut:
corr; broodtrommel.
amc
13 jaar geleden
uit de vriezer doe ik het altijd eerst in de koelkast. langzaam ontdooit het dan, het brood is lekkerder en het scheelt energie.