Wie heeft de recept van rasmalai met melkpoeder?

Graag stap voor stap met benodigde ingrediënten ='D

Toegevoegd na 1 dag:
Ik heb al verschillende recepten van google geprobeerd, maar ik wil graag weten welk recept jullie altijd gebruiken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
4.2K

Het beste antwoord

Ras malai
zondag, 13 januari 2002
Wat heb je nodig om ras malai's te maken:

7,5 deciliter melk

3deciliter water

1deciliter room(slagroom)

8centiliter melk

31,25 eetlepels suiker

30 gram meel(zelfrijzend bak meel)

15,5 eetlepels melkpoeder

8 gram amandel

1,5 theelepel rozenwater

Hoe bereid je ras malai:

Meng melkpoeder en zelfrijzend bakmeel meet hoogstens 8/10 deciliter melk en voeg vervolgens het melk geleidelijk toe, zodat er een samenhangend deeg ontstaat. Pak het deeg in een vochtig doekje en laat het minstens 3 uur staan. Haal daarna het deeg los en verkruimel het met je vingers. Vorm er dan met je natte handen balletjes, grootte mag je zelf bepalen. Doe daarna het suiker met het water toe en laat het gedurende 15 minuten pruttelen en schud de pan nu en dan om, zodat de balletjes draaien. Sprenkel er 1 eetlepel ijswater over, dit zorgt ervoor dat die balletjes een beetje gaan opzwellen. Haal die balletjes uit de pan en laat ze even afkoelen. Breng intussen het melk aan de kook en voeg er suikersiroop aan toe. Leg het balletje erin en laat ze vervolgens 3 uur in staan. Haal het weer uit de vloeistof en laat de melk flink inkoken. Roer daarna er room doorheen en voeg er wat rozen water aan toe. Doe de balletjes er weer in en laat het afkoelen.

En dan heb je een heerlijke toetje bereid. Eet smakkelijk.

.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

kijk hier eens,
www.jaapvanlelieveld.xs4all.nl
dan naar de kookpagina,india

Toegevoegd na 2 minuten:
moet zijn,

www.jaapvanlelieveld.xs4all.nl/

Toegevoegd na 7 minuten:
sorry de 2 links werken niet!
deze moet het doen

www.jaapvanlelieveld.xs4All.nl/kookboek
dan naar India
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou dan gewoon de melk maken met melkpoeder. Je kan bij AH pakjes melkpoeder kopen van het merk 'Elk', je hebt 1 zakje nodig op ½ l. water en dit vermeng je gewoon met een garde en je hebt melk.
Ik heb hier een recept voor rasmalai en wel in room/sinaasappelsaus.

Hierin zit geraspte sinaasappelschil. Je kunt dit ook maken met de klassieke Indiase smaak. Je moet dan de sinaasappelschil vervangen door kruiden als kardemom, saffraan of rozenwater.

Vermeng in een middelgrote pan ½ l. water met 60 gr. suiker.
Breng onder voortdurend roeren aan de kook en laat de suiker oplossen.
Zet het vuur laag, laat 12 min. zachtjes koken.
Vermeng in een pan met dikke bodem 1 eetl. suiker met ½ l. room, ½ l. aangemaakt melkpoeder en 1 eetl. geraspte sinaasappelschil.
Breng dit aan de kook en laat op laag vuur ca. ½ uur pruttelen tot de saus tot 2/3 is gereduceerd (ingekookt).
Neem van het vuur en laat afkoelen.
Vermeng intussen 2 eetl. bloem met 225 gr. panir. Dit is verkrijgbaar in een natuur/reformwinkel of bij de link onder mijn bron.
Kneed dit goed door elkaar en rol er walnootgrote balletjes van in je handen. Druk die plat tot ca. 1cm dikke pasteitjes. Pocheer deze in gedeelten 1-2 min. in de zacht kokende suikerstroop tot ze vast zijn geworden. Keer ze voorzichtig om en pocheer ze nog 1 min. ( pocheren is net tegen de kook aan hè, het water mag niet hard borrelen, maar moet meer bruisen).
Haal ze met een schuimspaan uit de pan, leg ze op een serveerschaal en schenk er de ingedikte roomsaus en de rest van de suikerstroop over.
Dek de schaal af en laat in 6-8 uur goed afkoelen.
Strooi er vlak voor het serveren fijngehakte pistachenoten over.
amc