een diepe braadpan met zonnebloemolie, goed heet laten worden tot je belletjes ziet. in frieten gesneden aardappel erin doen. kleine porties tegelijk, haal ze met een schuimspaan eruit en laat ze uitlekken op keukenpapier. daarna herhalen tot ze knapperig zijn. beter een keer vaker erin dan te lang. een hele klus maar best lekker. diepvriesfriet kan je er ook in doen maar pas op voor de spetters.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een hete lucht friteuse zoals een actifry is ideaal. Knapperige lekkere friet met weinig vet. Maar dan moet je wel weer een actifry hebben. En dat is ook een soort van frietpan.

In de oven gaat het ook prima. Maar ik vind eigelijk alleen knapperige friet lekker. Je moet dan een grote platte ovenplaat hebben en één laagje friet doen zonder dat er iets uitsteekt (dat verbrand dan namelijk sneller). En ik doe het altijd een stuk langer dan dat er op de verpakking staat. Dan worden ze lekker knapperig. (wel ovenfrites gebruiken)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon olie in de pan doen en dan de friet daarin doen deden wij eerst ook toen onze frituurpan kapot was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
niks waard,friet moet gebakken worden in de frietpan,met frituurvet,in een pan met thermostaat want de temperatuur is heel belangrijk,eerst voorbakken op 150 graden,dan laten afkoelen,en afbakken op 180 graden,en laat je niks wijsmaken over ovenfriet,en andere troep,dit is de originele en lekkerste manier
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Helemaal mee eens.
Mischien is oven friet een oplossing als je dit lekker vind prima friet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je een oven hebt doe je wat olie op de bakplaat,zet op 180 gr. en laat de olie heet worden snij je aardappelen als frieten als de olie warm/heet is doe de frieten er bij hussel alles goed door de olie en laat ze bakken wel steeds even om husselen tot ze mooi goudbruin en gaar zijn

Toegevoegd na 11 minuten:
kook de frietjes 2 a 3 min voor en laat afkoelen doe ze dan bij de warme/hete olie