Nee. Bakpapier bevat absoluut geen waslaag, want dat zou in je levensmiddelen trekken en dat zou je proeven. Daarnaast zou de oven al snel te heet worden waardoor het gaat verbranden. Bakpapier is speciaal papier dat vet opneemt, maar niet aan de levensmiddelen (koekjes, deeg, vlees etc) blijft plakken. Waxpapier neemt juist niks op.

Gewaxt papier zien we wel eens als verpakking van (kleverige) levensmiddelen, zoals snoepjes, maar die worden dan ook niet meer verwarmd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ja dat is hetzelfde