Kan iemand mij vertellen of spinazie uit pak van iglo deelblokjes gekookt is of gestoomt is, of is de spinazie rauw in het pak verwerkt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.3K

Antwoorden (3)

De spinazie wordt gebanzeerd en dan afgekoelt en verpakt
12 jaar geleden
Utrecht
12 jaar geleden
geblancheerd
De vers geoogste spinazie gaat zonder omwegen vanaf de velden in Münsterland (zo’n 100 km van de Duits- Nederlandse grens bij Arnhem) rechtstreeks naar de nabijgelegen fabriek. Daar wordt het gewogen en gereinigd. De spinazie wordt vervolgens in een 35 meter lange „wasstraat“ met voldoende water gereinigd en aansluitend geblancheerd (kort verhit in kokend water) en vervolgens snel afgekoeld.
Na een visuele controle wordt de bladspinazie diepgevroren. Bij temperaturen van -40°C wordt de warmte zeer snel aan de groente onttrokken, zodat de celwanden niet beschadigd raken en voedingsstoffen en vitaminen gespaard worden.
Om van bladspinazie de befaamde spinazie met de enige echte bloeb te maken, wordt na het verkleinen nog de bloeb (verse room, kruiden, etc.) toegevoegd. De roomspinazie wordt snel ingevroren in een zogenaamde pello vriezer. Het resultaat bestaat uit deelblokjes, zodat je de spinazie heel eenvoudig in porties kunt verdelen.
Amadea
12 jaar geleden
de spinazie wordt gerafraicheerd .. dwz. ofwel gestoomd of gekookt tot ze beetgaar is en dan ondergedompeld in ijskoud licht gezouten water. Het beetgaar zijn is zo bedoeld om aan u de keuze te laten als consument of u de spinazie gaarder wil hebben dan juist beetgaar. zo laat men U de keuze. Het licht gezouten water gebruiken ze om de kleur van de spinazie te behouden.