Waarvoor dienen de keramische korrels of oude bonen die je op de deegbodemvan de `peren-amandeltaart´ moet leggen? Waarvoor zijn deze te vervangen?

http://www.deliciousmagazine.nl/2012/03/07/torta-di-pere-e-mandorle-peren-amandeltaart/

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
2.1K

Het beste antwoord

Dat is om de bodem voor de bakken zonder dat hij omhoog komt, dus zonder dat er lucht onder of in komt. Hiervoor kun je bijvoorbeeld alle gedroogde erwtensoorten gebruiken, bonen, spliterwten, linzen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je haalt dan dus na het bakken de droge vulling eruit, en je stopt dan de echt vulling (peren en amandel in dit geval) er in.

Toegevoegd na 8 minuten:
Dit heet overigens een blindvulling of blinde vulling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit heet blind bakken. Bekleed de ingevette vorm met deeg, prik er met een vork gaatjes in en dek af met aluminiumfolie. Vul dan de vorm met gedroogde peulvruchten of erwten en bak de bodem. Verwijder de erwten na het bakken; ze zijn niet meer te eten, maar kunnen wel opnieuw voor dit doel gebruikt worden. Het is dus de bedoeling dat de bodem van het baksel niet rijst, zodat er later een vulling ingedaan kan worden . Je kunt er desnoods ook knikkers of kersepitten voor gebruiken.