Kan ik de uiterste houdbaarheidsdatun op laten schuiven door het product in de diepvries te leggen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Dat kan zeker. Voedsel bederft door de aanwezigheid van bacteriën. Bacteriën kunnen niet zo goed tegen kou, ze zullen niet doodgaan, maar ze stoppen met het vermenigvuldigen. Door het in te vriezen zullen er dus geen bacteriën bijkomen en stopt dus het bederfproces. Met andere woorden, zo schuif je inderdaad de houdbaarheidsdatum op. Uiteraard zit hier wel een maximum op, dat per product en koelapparaat verschillend is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ja hoor, als je producten invriest wordt de bewaartijd langer. Kijk in de handleiding hoeveel sterren je hebt en wat de tijd daarvoor is (staat soms ook in de vriezer zelf
anneliez
10 jaar geleden
Ja dat kan zeker. Je kan hem ook luchtdicht verpakken, en dan invriezen, dan werkt nog beter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kan, maar let wel op. Inderdaad op het aantal sterren maar ook op wat er op de verpakking staat. Bij veel diepvriesgroenten staat er vaak op: in koeling.. zoveel dagen, ik koelvak... zoveel dagen en in de vriezer tot de houdbaarheidsdatum. In dit geval gaat het dus niet op.