Biefstuk met bij verpakte kruidenboter, wat moet ik ermee?

Steeds als ik biefstuk in de supermarkt koop zitten er kuipjes met kruidenboter bij. Volgens mij zijn die niet om het in te bakken maar om er op te doen als je biefstukje op bord ligt, klopt dat?

( ik gebruik het nooit, ik doe 100 gram roomboter in een wafelkoekenpan en bak de biefstuk 4 minuten op hoog vuur waarbij ik de biefstuk constant in beweging houd door over de bodem te bewegen en eet dan de biefstuk zonder kruidenboter op )

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
14.5K

Het beste antwoord

Kijken welke ingrediënten die kruidenboter bevat, vervolgens op de bereide biefstuk laten smelten of, als de 'boter' uit margarine blijkt te bestaan, het surrogaat met kuipje en al in de vuilnisbak mikken. Dan is het namelijk zonde van de goeie boter die je gebruikt hebt om je biefstuk in te bakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aha, er zit een margarinejunk in de zaal! Eet smakelijk, zullen we maar zeggen.
zondag
13 jaar geleden
Waarom vind je margarine zo vies? Er zijn hele volksstammen na de oorlog mee grootgebracht. Denk je soms dat wij allemaal geld hadden voor roomboter? Met margarine is niets mis dus van mij deze keer maar eens een dikke min.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Zondag. Eerst minnen en dan pas om uitleg vragen? Merkwaardige volgorde... Margarines hebben jarenlang bestaan uit gehydrogeneerde plantaardige olie, oftewel transvetten, waardoor hele volksstammen hart- en vaatziekten hebben opgelopen. De goedkopere alternatieven voor boter, reuzel en rundvet, zijn door diezelfde olieverwerkende industrie gedoodverfd als boosdoeners voor de gezondheid van Jan de arbeider. Volkomen onterecht. Erger, er gaan momenteel stemmen op om dierlijke vetten als motorbrandstof te gebruiken. Argumenten genoeg?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Zondag: hoe is je Engels? Ik lees namelijk zojuist een boeiend stukje dat mijn kritiek op surrogaatboter volledig onderschrijft: http://rawfoodsos.com/2011/02/04/the-new-usda-dietary-guideline/ En anders zou je de verwijzing ernaar ter harte kunnen nemen: http://www.foodlog.nl/cafe/bericht/vet_en_het_voedingscentrum/ Met alle respect hoor, maar met margarine is van alles mis.
zondag
13 jaar geleden
Nou Kees je moet niet klagen dat ik je kritiseer en een min geef op grond van wat jij hier neerzet en DAARNA met een paar links komen. Daar ben ik toch echt niet van onder de indruk en als reacties ook een min of plus konden krijgen zou ik je dus op grond daarvan opnieuw een min geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een min staat voor 'dit is géén waardevol antwoord op de vraag'. Ik deel ze nooit uit, vooral omdat ik vind dat alleen de vraagsteller dat kan beoordelen. Ik meld wel de misplaatste vragen en antwoorden waar we de laatste tijd mee overspoeld zijn. Als ik minnen oploop staat er bijna nooit commentaar bij en terecht zijn ze ook bijna nooit. Dat irriteert me en soms moet ik dat even kwijt in een reactie. Dat moet ik misschien niet doen maar dan krijg ik vervolgens een min van jou vanwege zo'n reactie. Uitgerekend vlak daarna lees ik een artikel dat mijn argumenten onderschrijft. Ik deel dat met je en beng, weer een min als je daartoe in staat zou zijn. Als je me een beetje zou kennen dan zou je weten dat ik ontzettend betrokken ben bij de gezondheid van mijn medemensen en hun voeding. Er wordt verwacht dat over tien jaar de helft van de Amerikanen diabetes heeft. Die tendens is ook in Nederland gaande. Omdat ik dat mijn kinderen en kleinkinderen niet gun trek ik mijn mond open over wat ik misdadig en dom beleid vind met betrekking tot de voedselproductie en de voedingsvoorlichting, want dat is de hoofdoorzaak. De lobby van de voedingsindustrie is speelt een veel te belangrijke rol. Het heilige geloof van velen dat er niets mis is met alles wat er in de winkel te koop is en waar jij je kennelijk ook onder schaart, is een goede tweede. Ik ga er dus nog maar even mee door, met of zonder jouw welbevinden.
zondag
13 jaar geleden
Ga gerust je gang Kees; het is in mijn ogen heel juist wat je doet en ook ik geloof niet blindelings in wat de voedingsindustrie en zelfs de overheid ons op dit gebied wijs proberen te maken. Maar jouw "Eet smakelijk, zullen we maar zeggen". viel bij mij verkeerd. Dat geeft mij het gevoel alsof men iets ontzettend vies zit te eten als men margarine eet. Dan had je daar al je links bij moeten plaatsen en zou je mijn commentaar niet gekregen hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer dat je het op jezelf betrok maar goed, dat risico liep ik inderdaad, moet ik je nageven. Wat mij betreft verder even goede vrienden.
zondag
13 jaar geleden
Wat mij betreft ook hoor Kees want jij geeft (in mijn ogen) erg goede antwoorden, maar men (ikke dus) mag wel een discussie aangaan als men het niet helemaal eens is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor je waardering, Zondag! Hoewel GV geen discussieforum is roer ik me af en toe ook graag in de reacties. Iedereen die op een fatsoenlijke manier antwoorden, reacties of whatever motiveert kan absoluut op mijn respect rekenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou... als ik dan wat zout in de wonden mag strooien... ;-)
Ik vind wel als je je biefstukje in echte boter hebt gebakken en je doet er dan een toefje op van margarine met kruiden dan vind ik wel dat dat de smaak van de echte boter verdoezelt. (en zo vatte ik de opmerking van Kees ook op)
Het is wat mij betreft OF echte boter OF margarine maar samen... nee, sorry!
Ja ja, ik weet... discussieren mag niet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@RoadRunner: dat was inderdaad precies mijn punt. Soms hanteer ik een ietwat ironische ondertoon die helaas niet door iedereen herkend, dan wel gewaardeerd wordt. Soit.

Andere antwoorden (8)

Klopt. Je bakt éérst de biefstuk (gewoon met boter of olie of een mengsel daarvan in de koekenpan of - nog lekkerder - grillen op de grilplaat/grilpan, en servéért hem dan met de kruidenboter uit het kuipje. Erg lekker.

Maar je mag hem ook best weglaten en later op een stukje stokbrood smeren hoor, of op stokbrood die je bij de biefstuk eet- da's ook jammie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als een heerlijk smeltende decoratie natuurlijk, maar de kruidellekkernij maken vaak het geheel vaak 'af'......!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is deco. Net als een strik je haar of de racespoeiler op je Clio.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je dan toch een fout antwoord wilt geven, gebruik dan op zijn minst volledige woorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry
Wat je ermee moet? Op je hete sappige gebakken biefstukje leggen zodra hij uit de pan komt. Mjammie. Maar je kunt je biefjes er ook in bakken natuurlijk. Ook erg lekker! Of het op je stokbrood smeren die je erbij eet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad gebruiken op de biefstuk of weggooien...... (= antwoord)
Pffffff........ wat een vraag................(= reactie)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker...lekker erop doen,ik kan niet meer zonder hmmmmm,probeer het maar gewoon uit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De biefstuk in de kruideboter bakken
gewoon kruideboter in de pan daarna bief er in minuutje per zijden en dan klaar is je biefstuk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die kruidenboter vind ik ongelooflijk smerig en chemisch smaken.Mijn advies weggooien!