Hoe kan ik een saus met rauwe eieren erin lang bewaren?

Hoe kan ik een saus met rauwe eieren erin lang bewaren? In de supermarkt verkopen ze ook wel is sauzen met rauwe eieren.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Koken
4.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Volgens mij zijn de sauzen met rauw ei (zoals mayo) in de supermarkt vaak gepasteuriseerd. Daardoor zijn de bacteriën dood.

Antwoorden (1)

De in een supermarkt verkochte sauzen met "rauwe" eieren erin zijn niet echt rauw daar de eieren die hierin verwerkt zijn gepasteuriseerd worden.
Mayonaise gemaakt volgens de regels van de kunst kan je wel een week of twee in je koelkast bewaren. Een vinaigrette kan je makkelijk drie weken bewaren maar deze moet je dan wel effe goed doorroeren voor gebruik daar deze de neiging kan hebben ietwat te scheiden. Hier mag je dan wel geen verse groene kruiden in hebben verwerkt daar deze de houdbaarheid negatief beïnvloeden en ook de smaak zal niet meer echt aangenaam zijn.