Kan je een pizza invriezen?

Hallo, tegenwoordig liggen er veel ingevroren pizza's in de winkels. De ene nog goedkoper dan de andere. Dit kan niet veel zijn.

Kan je een originele pizza uit een Italiaanse keuken invriezen en weer opwarmen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
31.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een ingevroren pizza van Dr.zoetker of die pizzaplaats Bellisimo om de hoek, naast die ene shoarmatent Gali Boombali, maakt geen verschil meer.:D

Antwoorden (9)

Ja waarom niet, je hoeft echt niet bang te zijn dat de aroma's verdwijnen hoor, invriezen is voor dat je het langer houdbaar houdt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal mee eens. Een versie pizza is prima in te vriezen.
ja het kan gewoon maar zorg wel dat de pizza in plastic of ander zakje zit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan, maar hij zal er niet lekkerder op worden bij het opwarmen.
De receptuur van een diepvriespizza us afgestemd op het invriezen.
Gewone kaas kan slecht tegen invriezen en ingrdienten als champignons, paprika, artisjokken verliezen hun structuur bij ontdooien en opwarmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vreemd dat ik een min zie. Van mij krijg je een plus, want je geeft m.i. het goede antwoord. Inviiezen kan wel, maar lekkerder wordt het er niet op.
Rieneke1
12 jaar geleden
deze keer een plus! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, er zit mij een minkukel op de hielen. ;(
Pizza kun je gerust invriezen maar ik zou hem wel vacuum trekken met een vacuum apparaat.
12 jaar geleden
Ja ' n pizza kan je invriezen, maar de kwaliteit gaat achteruit , smaak wordt minder , kaas veranderd van structuur..
2x opwarmen daar heb ik zo mijn bedenkingen over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk kan je een verse originele pizza invriezen, als je maar zorgt dat hij erg goed, luchtdicht, verpakt is. De pizza's die je ingevroren koopt, die worden in een fabriek gemaakt en die worden na afkoelen onmiddellijk en automatisch luchtdicht verpakt en ingevroren. Ze hebben dus minder kwaliteitsverlies dan een verse pizza van een betere kwaliteit die je invriest. Ik koop vaak een goedkope diepvriespizza die ik vervolgens pimp met allerlei lekkers zoals extra kaas, paprika, ham, ananas, verse tomaat enz. Lekker en gezond, want je maakt het naar je eigen smaak met verse producten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als we een pizza met smaak willen behouden is het antwoord nee.

De diepvries die we allemaal thuis hebben staan vriest niet dieper dan -18gr. C., dit bevriest de producten op een pizza te langzaam, hierdoor ontstaan grote ijskristallen die de celwanden kapot drukken, bij ontdooien loopt uit die kapotte cellen al het vocht, dat maakt een pizza niet lekkerder.

De pizza uit een fabriek wordt na het afkoelen snel ingevroren in een zogenaamde vriestunnel, in die tunnel worden temperaturen bereikt van tenminste -40gr. C., hierdoor ontstaan kleinere ijskristallen en hou je een smakelijker product over na ontdooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja tuurlijk als er maar een doos of iets dergelijks omheen zit in de winkel liggen ze toch ook in een vriezer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat kan als je hem maar niet 2 keer opwarmt dat is niet lekker meer tenzij je hem in de oven doet