Wat voor kaas zit er in een kaassouflé?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
8.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gesmolten kaas :)

Antwoorden (3)

Speciale fonduekaas - bv in de supermarkt of op de markt bij de kaasboer. Op de verpakking kun je al zien/lezen dat het voor de fondue is. Met gewone kaas gaat het overigens écht niet, die smelt niet goed of brandt aan.

Toegevoegd na 57 minuten:
Oke, ik was niet zo wakker. Gelukkig werd ik er op geattendeerd dat het over een soufflé gaat en niet over fondue. Sorry!! Ik pas m`n reactie graag aan.

Ik heb al (deels) als reactie op de kritiek gegeven:
----
In mijn kookboeken staan verschillende soorten kaas om een soufflé van te maken, van oude kaas tot Gruyere. Ikzelf vind het met (zachte) geitenkaas het lekkerst, maar dat zal een kwestie van smaak zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij heeft het over een souffle! Niet over fondue !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Och, je hebt gelijk!! I`m sorry!! Oeps....
Euh, in een kaassoufflé...
In mijn kookboeken staan verschillende soorten kaas, van oude kaas tot Gruyere. Probeer verschillende uit en kies welke je het lekkerst vindt!
Een kaassoufflé als van de snackbar? Dat zal waarschijnlijk vrij jonge Goudse kaas zijn, als er al echte kaas in zit. Het kan namelijk ook een mix van allerlei eiwitten, smaak- en plakstoffen zijn.
Ik weet dat de kaas in Mora soufflé geen dierlijk stremsel bevat ( http://www.mora.nl/714/producten/snacks/kaas/kaassouffle.html ).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een (echte) kaassouffle zit een kaasragout, net als in kaasbroodjes. Die bestaat uit een witte roux met kaas - meestal jonge goudse kaas, maar ook wel ordinaire kunstkaas waar eigenlijk geen kaas aan te pas komt - maar die vegetariers dan wel weer mogen eten.

Wil je zelf iets dergelijks maken, dan maak je een roux van witte bloem (of lekker makkelijk : een groentesaus uit een zakje, desnoods met tuinkruinden (is erg lekker) en roert daar geraspte kaas doorheen. Vullen, eventueel paneren, en bakken. Erg lekker