Waar kun je een spuitzak met spuitmondjes vinden?

En bij voorkeur ook nog eens wegwerp spuitzakken, want vind het altijd een rotklus deze schoon te maken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
3.6K

Het beste antwoord

In het Taartwinkeltje:
50 stuks voor 10 euro.

http://www.taartwinkeltje.nl/wegwerp-spuitzakken-50-stuks-p-507.html?utm_campaign=google-simple&utm_medium=product_search&utm_source=google-simple

En als je er niet zo veel nodig hebt dan hier
10 stuks voor 3 euro, 25

http://www.theeentaartspulletjes.nl/Webwinkel-Category-142384/Spuitzakken.html

Spuitzakje zelf maken is ook heel leuk en creatief en goedkoop.
Zie filmpje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

http://www.libreverpakking.nl/epages/61891206.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61891206/Products/OW1003
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoiets koop ik doorgaans bij de Blokker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij de hema hebben ze er een
12 jaar geleden
Action,
Marskramer
Kookwinkel
Grote supermarktv(AH, jumbo)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ze ook zelf maken, kost bijna niks.

Hoe je een plastic spuitzakje maakt van een boterham of diepvrieszakje.

BENODIGDHEDEN:
een (kleine) plastic zak - bijvoorbeeld een diepvrieszak of een boterhamzakje - met een rechte onderkant (niet zo`n zigzag dubbel gevouwen zakje)
een scherpe schaar
een sluitclip (is niet echt nodig, maar wel erg handig - zeker voor kinderen en als er (afwisselend) met meerdere spuitzakken gewerkt wordt).

Maak het zakje open. Rol het zakje gedeeltelijk op - met de binnenkant naar buiten - tot een soort `nestje` en zet dat rechtop op het werkblad (zoals op de foto).

Duw de inhoud van het zakje naar één van de punten toe en maak het met een draaiende beweging dicht. Let op: Zorg er daarbij voor dat alle lucht uit het zakje geperst wordt, want achtergebleven luchtbellen gaan `sputteren` tijdens het spuiten.
Sluit het zakje met een sluitclip.
Knip bij de punt een schuin stukje van de daar uitstekende rand van het zakje (dan zit dat straks niet in de weg).
Knip van de punt van de zak een klein hoekje af (de grootte hangt af van de dikte van de inhoud van de spuitzak en van de gewenste dikte van het spuitwerk).

Tip: Voor dunne saus zoals tomatenketchup is het afgeknipte hoekje gauw te groot! Als dat per ongeluk gebeurt modder dan niet door, maar spuit de inhoud in een nieuw zakje en begin opnieuw.

SPUITEN:

Tip:
Maak altijd eerst een proefstukje op een bord of iets dergelijks.
Pak met één hand de (lege) bovenkant van de - gevulde en dichtgedraaide spuitzak vast en knijp met de andere hand - gebruik voor kleine zakjes alleen de duim en wijsvinger - zachtjes in het gevulde deel van de spuitzak.
Tip:
Overgebleven inhoud van de spuitzak (zoals bijvoorbeeld mayonaise, mosterd en dergelijke) kan gewoon weer terug in de pot of fles gespoten worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de action voor 0.79 euro.Wel even kijken in de verpakking of de mondjes erin zitten die worden er nog wel eens uitgehaald{eigen ervaring}.