Sinaasappelmuffins met Chocoladestukjes

Ingredienten (voor 12 muffins)
210 gram tarwebloem
1 1/2 tl bakpoeder
1/2 tl baksoda
1/4 tl zout
80 ml agavestroop
sap van 1 grote sinaasappel
zeste van 1 sinaasappel
80 ml olie
1/2 tl vanille
1/3 à 1/2 cup stukjes pure chocolade OF rozijntjes EN/OF walnotenstukjes

Bereiding
Verwarm de oven voor op 180°C. Bekleed een muffinplaat met papiertjes.

Zeef in een kom bloem, bakpoeder, baksoda en zout. Voeg er de sinaasappelzeste aan toe en meng. Meng in een ander kommetje stroop, olie, sinaasappelsap en vanille. Voeg de droge ingrediënten bij de natte en meng goed. Roer er de chocoladestukjes door. Verdeel het deeg over de muffinpapiertjes en bak ze vervolgens 18 à 20 minuten op 180°C.

Toegevoegd na 3 minuten:
Of deze, als Engels geen probleem is:

Mocha Chip Muffins

Ingredients:
1 1/2 cups all-purpose flour
3/4 cup sugar
1/4 cup baking cocoa
2 teaspoons instant coffee
2 1/2 teaspoons baking powder
1/2 teaspoon salt
1 cup soy milk
1/2 cup canola oil
2 tablespoons soy yogurt
1 teaspoon vanilla extract
1/2 cup chocolate chips

Directions:
Preheat oven to 375 F. Line 12 muffin tins with paper liners.

In a large bowl, sift together dry ingredients (flour through salt).

In a seperate bowl, wisk together wet ingredients (soy milk through yogurt) until emulsified.

Pour wet into dry and combine until dry ingredients are moistened. Fold in chocolate chips. Fill muffin tins almost to the top. Bake 18 – 20 minutes, until a toothpick inserted into the center comes out clean.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vind dit het beste antwoord
bedankt!

Andere antwoorden (4)

Gewoon stukjes chocola door het deeg doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een specifiek recept weet ik niet, maar ik kan je wel de muffinmix van Dokter Oetker aanraden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het internet staat er vol mee.

http://www.ah.nl/kookschrift/verzameld-recept?id=176966&userid=260158

http://www.cupcakesenmuffins.nl/

http://kook.rubriek.nl/eten&drinken/muffins.php

http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/taart_en_gebak/muffin-1850.html

..........ETC> ETC Hoeveel wil je er nog???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Donut muffins met jam;

280 gr. muffin mix,
3 tl. bakpoeder,
1 mespuntje zout,
120 gr. witte basterdsuiker,
2 eieren,
200 ml. melk,
6 el. zonnebloemolie of 90 gr. gesmolten boter,
1 tl. vanillearoma,
4 eetl. aardbeien- of frambozenjam ( of andere soort).

Voor het suikerlaagje; 120 gr. boter en 150 g. suiker.

Verwarm de oven voor op 200 graden C. Vet de muffinvorm in of leg er papieren caisses in.

Zeef de muffin mix, het bakpoeder en het zout in een grote kom.
Meng de basterdsuiker erdoor.
Klop de eieren licht los in een kom en klop de melk, zonnebloemolie en het vanillearoma erdoor.
Maak een kuiltje in de meel en schenk het eimengsel erin.
Roer voorzichtig tot het geheel net gemengd is, het mag best wat klonterig zijn.
Schep de helft van het beslag is de muffinvorm. Schep een theel. jam in elke holte en schep het resterende beslag erop.
Bak de muffins 20 min. in de oven tot ze gerezen en bruin zijn en stevig aanvoelen.
Maak intussen het suikerlaagje ; Verwarm de boter tot hij gesmolten is en strooi de suiker in een diepe kom of bord.

Laat de muffins 5 min. afkoelen in de vorm , doop de bovenkant van de muffins in de gesmolten boter en dan in de suiker.

Tip; Kijk eens in mijn bron; veel muffinrecepten met filmpje van elk recept. En heel goede tips!
amc