Hoelang moet Talapia filet in de pan bakken en boe werkt het?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
26.8K

Antwoorden (5)

Dep de filets droog met keukenpapier en bestrooi ze met zout en peper, haal ze door de bloem. Verhit 2 eetlepels boter in een pan, laat het uitbruisen en bak de tilapiafilets in 10 minuten om en om lichtbruin en net gaar met een mooi korstje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4-5 minuten is meer dan genoeg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bak het vaak in de oven.
Smeer een stuk aluminiumfolie in met olijfolie en leg er plakjes sinaasappel op. Tilapia, gekruid met zout en peper erop leggen. Verse knoflook erbij persen en evtl. wat Italiaanse kruiden of alleen blaadjes basilicum.
Folie dichtvouwen en het pakketje 20 min. in de oven bakken op 220 graden C. Heerlijke geur als je het pakketje open maakt.
Erg lekker met courgette, worteltjes, uisnippers even aanbakken terwijl je de courgette ook gekruid hebt met de Italiaanse kruiden en op het laatst verse tomaat of tomaat uit blik erbij. Lekker bij pasta, rijst of ovenaardappeltjes.

Je kunt hem ook inwrijven met citroensap en bestrooien met viskruiden ( die van Versteegen vind ik persoonlijk lekker) Even bakken in olijfolie .In ca. 8 min. is hij klaar.
amc
12 jaar geleden
Verhit een scheutje olie (zonnebloem of olijf) in de koekenpan. Bestrooi de filets met vispoeder of viskruiden. Giet er wat citroensap over. Schud er bloem op via een zeefje. Bak aan beide zijden 3 minuten (dus samen 6 minuten). Als de vis nog bevroren was moet je hem iets langer bakken.
12 jaar geleden
Het lekkerst vind ik dit soort vis met een groene Thaise viscurry combinatie. Insmeren (marineren) daarmee ruim 2 uur tevoren (extra knoflook en lombok c.q. rode peper vermalen toevoegen) en in olie bakken (kort, 5 min om en om) met extra currysaus gefruit daarvoor en later wat santen erbij. Tilapia is een algen en aanverwant etend vissoort die daardoor wat 'groener en grondiger' kan smaken t.o.v. bijv Panga(sius) filets. Dat word door gebruik van dit soort specerijen geheel verdrongen, je moet er natuurlijk wel van houden maar eenmaal ontdekt...... Lekker met (gele) rijst (kaneelstokje, kruidnagel, kardemom, gember, wat boter, rozijnen en santen toegevoegd). Wat frisse komkommer salade erbij in een eigen yoghurt, dille, knoflook mix(tzadziki achtig). smullen maar!