Kan je pannenkoeken bakken in een microgolfoven?

Bv, deeg in een schaal met anti-aanbaklaag en dan in microgolfoven bakken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
6.8K

Antwoorden (4)

Die anti-aanbaklaag kan mogelijk voor grote problemen zorgen, probeer het met een microgolven geschikte schaal.
Echter of het dan ook echt bakt is de vraag, het wordt natuurlijk van binnenuit heet/ gaar en niet van buitenaf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee. Het woord 'bakken' zegt het al. Daar heb je een bakapparaat voor nodig, waarbij je dit het handigst in een koekenpan kunt doen. Het enige wat je met een magnetron kunt is al gebakken pannenkoeken (weer) opwarmen.
Amadea
11 jaar geleden
Misschien staat er in een of ander magnetronreceptenboekje een "recept" maar in praktijk word dat natuurlijk waardeloze troep. In een magnetron kun je niet bakken, en als er dan een pannenkoek geboren moet worden met radiostraling is het beslag alleen gestold en droog en taai. Als alternatief kun je kant en klare pannenkoeken kopen, die bij verwarming in de magnetron ook geen schoonheidsprijs zullen krijgen. De beste en lekkerste manier is gewoon in een pan op het vuur bakken, en warm houden in de oven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In een magnetron kan je alleen garen en verwarmen, niet bakken (tenzij je een combi-magnetron hebt).
In een gewone magnetron zal je dan ook nooit een knapperig laagje of korstje krijgen!
De magnetron is dus wel ideaal voor de kant-en-klare pannenkoeken die je in een pakketje van meerdere kunt kopen.
Je neemt een pannenkoek en zet hem op een bord in de magnetron. Binnen 30-40 tellen op hoge stand haal je hem er warm uit, besmeert hem met jam, stroop, suiker of wat je maar lekker vindt en rolt hem op. Klaar, zonder verdere afwas dan alleen het bord en bestek. Het is echter geen zelfgebakken koek met een knapperig randje.
Dat krijg je alleen met bakken in een koekenpan.
amc