Wordt je van sushi dik?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Eerst een mogelijk misverstand uit de wereld helpen: - Sushi bevat altijd en voornamelijk rijst, op een speciale manier bereid (het heet *shari*), en een beetje van een ander ingrediënt (in het Japans *neta*) en dat kan zijn vis, groente, zeewier, zaadjes... dus niet per se rauwe vis, in tegenstelling tot wat bijna iedereen denkt. - Sashimi is 100% vis (meestal rauw), zonder rijst. Voor het gemak zal ik voortaan ervanuit gaan dat alles valt onder het begrip "sushi". Lekker eenvoudig! Van sushi bepaal je zelf of je dik ervan wordt: 2 kilo per dag...? In no-time wordt je een sumoworstelaar! 2 porties per dag en verder niets meer...? Beslist niet! Sushi geconsumeerd met mate kan prima passen in een dieet, maar het mag niet te veel zijn, want rijst is redelijk calorierijk, en shari wordt bereidt met een beetje toegevoegd suiker (naast andere ingrediënten) De andere componenten van sushi, met name de rauwe vis, zijn hartstikke gezond en voedzaam, en je eet toch bijna onmogelijk te veel! Gekookte witte rijst bevat ca. 100 Kcal/100 gram, en rauwe zalm ca. 200-220 Kcal/100g. Een gangbaar stukje sushi (een bedje rijst met een lapje zalm erop) bevat ongeveer 15g rijst en 8g zalm, dus dat komt neer op zo'n 35 Kcal. Andere soorten sushi bevatten gefrituurde 'neta', of veel meer rijst, of een dikkere stuk vis... maar andere soorten (b.v. met komkommer) zijn ook veel magerder. Een volwassen gemiddelde mens heeft 2500 Kcal per dag nodig (mannen) of 2000 (vrouwen) Via de voedingscentrum kan je je eigen behoefte redelijk accuraat berekenen. Dus je bepaalt zelf of je dik wordt van sushi, want alles, maar dan ook alles, behalve water, kan je dik maken. Nu weet je tenminste hoeveel sushi mag je eten zodat je niet dik wordt. Eet smakelijk!!

Je kunt overal dik van worden, tenminste als je meer binnen krijgt dan dat je dagelijks verbruikt, dus ook van sushi

In principe is het niet dikmakend tenzij je er bergen van eet!

nee, sushi is vis, van vis wordt je niet dik ! Toegevoegd na 6 minuten: het is verstandig om bewust te eten. als je af en toe uit gaat, bijvoorbeeld sushi eten, dan kan je best een keertje "niet heel goed opletten", als je de andere dagen van de week maar wel oplet! onderstaande informatie uit bron: De 5 regels Van de Schijf van Vijf Eet gevarieerd Eet niet teveel en beweeg Eet minder verzadigd vet Eet veel groente, fruit en brood Eet veilig

Bronnen:
http://www.voedingscentrum.nl/nl/schijf-va...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100