Kan je gedroogde tomaten in olie invriezen?

Of bewaart de olie voldoende zonder invriezen?
Ik heb zeker een kilo, hoelang blijven die dan nog goed?

Toegevoegd na 1 uur:
Wanneer weet je wanneer ze niet goed meer zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
8.8K

Het beste antwoord

Ze blijven in olie lang goed, hoef je niet in te vriezen, je hoeft ze zelfs niet in de koelkast te zetten, maar ook niet in volle zon (maar dat is op het ogenblik onmogelijk)
anneliez
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Gewoon lekker in de olie bewaren op een koele donkere plaats. Maar niet in de koelkast, dan kan de olie gaan stollen.
Op deze manier kan je ze zeker wel een half jaar tot jaar bewaren.

Toegevoegd na 1 uur:
Je zal er weinig van merken als ze niet goed meer zijn. Gewoon lekker veel gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
olie bevriest niet makkelijk, je gedroogde tomaat wel. Ik denk dat je na het ontdooien een vreemd papje overhoud.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja is best mogelijk maar als je goeie olie gebruikt dan zijn ze erg lang houdbaar

Toegevoegd na 1 minuut:
ze zullen wel iets minder van structuur zijn maar de smaak blijft hetzelfde en uit de vriezer mits die minimaal 28 graden doet zeker een paar jaar