Welke land heeft meest uitgebreid keuken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
4.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij heeft in Nederland Brugman de meest uitgebreide keukens!

Het beste antwoord

China en India hebben een zeer rijke keuken simpelweg omdat het grote landen zijn met grote klimatologische (noord-zuid) verschillen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Sommigen zeggen de turkse. Maar daar geloof ik geen biet van. Ik houd het op de chinese. Die is enorm regionaal gevarieerd, al krijgen we daar in nederland weing van mee.

Toegevoegd na 10 uur:
En bovendien eten ze zowat alles.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk Maleisie.

Maleisie heeft een rijke historie aan 'heersers': Nederland, Verenigd Koningrijk en Maleisie. Daarnaast is er een hele grote invloed van Indiers in de keuken. Ook Thailand en natuurlijk chinezen zijn er ook veel te vinden.

Het maleisische eten is eigenlijk een mix van al deze invloeden. Soms proef je het er doorheen, soms is het een geheel nieuwe smaaksensatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat geldt dan zeer zeker ook voor Suriname, waar afrikanen, javanen, hindoestanen, maar ook indianen, joden, spanjaarden en Nederlanders een vinger in de pap hebben gehad. En dan vergeet ik er zeker nog een paar.
Hoe uitgebreid de keuken van een land is - en wat je er ongeveer te eten krijgt - hangt natuurlijk direct af van wat er (van origine) groeide en leefde, en hoe weinig kieskeurig periodes van schaarste de bevolking hebben gemaakt. Daarmee ligt het voor de hand dat een groot land met een rijke traditie van niet al te kieskeurig kunnen zijn, en liefst ook nog een paar verschillende bevolkingsgroepen en als het effe kan verschillende klimaatzones voor de hand. Dat er veel mensen wonen is ook een pre. Ik geef China dus een goede kans.

Afrika zou ook gekund hebben, maar dat is niet één land en heeft eigenlijk geen koude stukken en relatief weinig hoog- en laaglanden en een kleinere bevolkingsdichtheid ; valt dus op vier punten af.

Wanneer je echter de definitie hanteert van wat je in een bepaald land allemaal op eenvoudige wijze op je bórd kunt krijgen, en dan vooral van maaltijden uit elke mogelijk denkbare wereldkeuken, zijn er denk ik weinig landen met een breder assortiment dan Nederland. En dan bedoel ik zowel het restaurant-bestand als de enorm brede verkrijgbaarheid van de meest exotische ingrediënten in de supermarkten en toko's. Alleen in New York is de keuze denk ik nog groter, maar da's dan weer geen land.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vuistregel; Hoe armer een land hoe uitgebreider zijn keuken...

Wat stelt de Amerikaanse keuken nou voor? En hoe lekker en gevarieerd kun je eten in de Indiaase keuken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij stelt de Amerikaanse keuken best wel wat voor (als je natuurlijk even de hamburgers met frietjes vergeet): de USA herbergt nl. veel immigranten uit velerlei landen.
Ieder land had een keuken waarvoor de grondstoffen die er daar in het land aanwezig waren gebruikt werden.In het Noorden van Europa werd veel vis gevangen,midden europa had veel wild , varkens of koeien lopen. En zo ontstonden ook in de hele wereld de keuken, met de regionale produkten. Door buitenlandse invloeden ontstonden andere gerechten, en dit was duidelijk te merken in de rijkere en meer ontwikkelde landen.In b.v. China was per provincie de keuken zeer eenvoudig, maar door betere communicatie heeft men gerechten van elke provincie samen gevoegd, zodat een zeer gevarieerde keuken is ontstaan.Naar mijn mening is hierdoor de meest uitgebreide keuken daarom ook in China.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ongetwijfeld de Chinese keuken, deels door de grootte van het land, deels door het aantal inwoners en vroeger de grote hongersnoden.
Bekende gezegden: Een Chinees eet alles wat vliegt, behalve een vliegtuig en alles wat poten heeft behalve een tafel.
Ha, ha ik ben deels elders opgegroeid in de Chinese wijk, heb ook China 2x bezocht en kan je vertellen, dat ze ook alles zonder poten eten, als het maar beweegt, want vers is hun credo.
Als er geen smaak aan zit, weten ze het toch verrukkelijk te doen smaken met verse gember en "tover"kruiden.