Hoe krijg je een gehaktbal luchtiger.Recepten weet ik allemaal wel.Ik wil alleen het ingredient weten waarvan hij minder vast word?

Weet jij het antwoord?

/2500

ietsiepietsie meer gist gebruiken want, gist dat gist en maakt jouw bal luchtiger....

Neem per kilo half om half gehakt 100 gr witbrood zonder korsten, en week dit in melk. Als het brood volgezogen is, even fijn maken in een blender of mixer, en het toevoegen aan het gehakt. En gebruik per kilo vlees maar 1 ei., anders wordt de bal te stevig.En verder natuurlijk de kruiden/zout mix. Maar dat mocht ik niet vertellen, schreef je. Succes.

Leg brood (zonder korstjes!) in melk en laat het hier in weken. Als het brood goed doorweekt is, knijp je het voorzichtig - maar grondig - uit en prak je een ei er door.. Deze combinatie zorgt er straks voor dat je gehaktbal lekker luchtig is.

Ik snij altijd een vers gesnipperd ui door de gehakt, dan wordt de massa een stuk minder compact en krijg je sappige ballen!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100