Ik heb verse champignons in de vriezer, als ik deze bij de pastasaus wil koken moet ik ze dan eerst ontdooien of kunnen ze zo de pan in??

Of is het zo dat champignons helemaal niet de vriezer in kunnen omdat ze niet goed smaken als je ze hebt ondooit?? Heb ze trouwens gewoon in de supermarkt gekocht..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
6.9K

Antwoorden (6)

je kunt ze beter in de koelkast zetten, en dan kun je ze zo koken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou ze niet eerst ontdooien, anders worden ze erg waterig en slap
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor bereiding moet je ze niet ontdooien gebruik ze zoals verse champignons deze truc heb ik van een franse tv kok en hij werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet eerst ontdooien, ik zou ze eerst even bakken voordat ze in de saus gaan, zodat je al wat vocht kwijtraakt.
anneliez
12 jaar geleden
Ja, champignons kun je wel invriezen. zijn dan ca 3 maanden te bewaren ( wel afhankelijk van je vriezer).

Het beste kun de de champignons, voordat je ze gaat invriezen, eerst in plakjes snijden en dan sauteren of blancheren.

Champignons in bevroren toestand toevoegen aan de gerechten en dan kort laten meekoken of bakken.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt, dat heb ik ook net gelezen +
kijk eens op champichique.nl/nl/tips/
het kan wel, maar niet direct uit het doosje