Hoe lang kan je echte vleesjus (dus niet uit een pakje) bewaren? Er staat een laagje vast ver op de jus, en ik kook hem af en toe even op!

Toegevoegd na 57 seconden:
Een laagje vast vet, dus geen "ver"!

Toegevoegd na 7 minuten:
En er zit geen vlees meer in; het is alléén de jus!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
36K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou je dat bewaren?
Maak gewoon nieuwe wanneer je dat nodig hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat-ie heel erg lekker is, voor b.v. stamppot. Mijn moeder bewaarde de jus vroeger ook altijd lang, kwamen steeds nieuwe beetjes jus bij! ;-O

Het beste antwoord

Als er geen vlees meer in zit, dan kun je dit heel lang bewaren. Alleen is het opwarmen niet zo'n goed idee en kun je beter de jus in kleine bakjes overzetten, zodat je steeds 1 bakje eruit kunt halen voor gebruik. Als er een beetje schimmel op het vet komt te staan, dan is het tijd om het weg te gooien. Nog beter is het om de bakjes in te vriezen, dan kun je het nog langer bewaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dat ligt eraan wat voor vlees het is, kip 2a3 dagen, varkensvlees ook 2a3 dagen, rundvlees 4a5 dagen, maar wel moet alles door en door gaar zijn, anders maar 1 dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar er zit geen vlees meer in, het is alléén de jus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
o, sorry, dan een week ongeveer, als er vlokken of schimmel op komt, dan weg gooien.
Lang hoor, vroeger werd vlees gebraden en onder het vet (vleesjus) bewaard vor een dag of wat. En afgesloten nog langer volgens mij. Dus als je hem gewoon koud wegzet.
Maar gaat erom hoelang je hem wilt bewaren he, en wat je lang vindt. Is 1 week lang voor jou, of 1 maand?
anneliez
12 jaar geleden
De volgende keer meteen in de diepvries in kleine pakjes, is handig als fonds.. In de koelkast < 4°c, 3 tot max 4 dagen..