Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe moet je schaafijs/slush puppy maken?

Weet iemand hoe je zelf schaafijs/ een slush puppy kan maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
7.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Ijsblokjes in de keukenmachine fijndraaien tot ijsschaafsel en hier limonadesiroop op gieten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de Xenos kan je ijsschaafmachines halen waarin je ijsblokjes kan schafen. Gooi hier je favoriete limonadesiroop overheen, en hier heb je dan je eigen slushpuppie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt ik zal kijken of ik het kan vinden
ik ben ook weg van slush puppy.
ik heb een flesje vitamine water in de diepvries gezegt. en helemaal hard laten worden. vitamine water blijft helekleine stukjes ijs. haal het uit het flesje en stop het in de mixer. giet er een beetje losse vitamine water bij doen en dan heb je neppe slush puppy.

HET IS ECHT AAN TE RADEN!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik deed altyd een flesje siroop in de vriezer als het bevroren was eruithalen even in warm water zodat het een beetje gesmolten is en dan schudden en dan hadk het in een flesje, bij mij werkte het wel bij een vriendin niet daar bleef het een bonk ijs. Of het nou aan de vriezer, siroop of het flesje lag idk maar je kan het proberen ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook een brede schaal met een laagje water vullen en dit in z'n geheel in de vriezer zetten. Als het dan ijs is geworden, er met een vork overheenschrapen zodat je schaafsel krijgt. Hier hoef je alleen nog maar siroop aan toe te voegen. Voor een wat luxere versie kun je ook granita maken. Hier een simpel receptje:

Breng in een pan 200 ml water met 150 gr suiker aan de kook. Kook het een paar minuten zachtjes door en laat het dan afkoelen. Rasp de schil van één citroen en pers drie citroenen en een sinaasappel uit. Voeg dit aan de suikersiroop toe. Roer het goed door, leg een deksel op de pan en laat het 30 minuten staan. Zeef het mengsel dan en voeg 100 ml koud water toe. Zet het geheel 3,5 uur in de vriezer. Schaaf er met een vork overheen (net als bij de slush puppy) en klaar! Voor wat variatie kun je er ook aardbeien of cola aan toevoegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had ooit een pak Spa met vruchtensap in de vriezer gezet om het lekker koud te drinken en vergeten. Nog net op tijd eruit gehaald voordat het totaal bevroren was.
Even geschud en erin geknepen en het was net slush puppy!
(Lees meer...)
amc
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding