Mirabellenijs?

Ik heb heel snel een goed recept nodig voor zelf (zonder ijsmachine) mirabellenijs te maken. Wie kan mij helpen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.5K

Het beste antwoord

Hier is een recept voor ijs.

Daaraan voeg je de schoongemaakte en in stukjes gehakte mirabellen aan toe.

In plaats van de ijsmachine, gebruik je gewoon je handen en een klopper, of een mixer om het mengsel regelmatig, om het half uur, even uit de vriezer te halen en op te kloppen.

http://eten-en-drinken.infonu.nl/recepten/36992-zelf-ijs-maken-roomijs.html

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier is nog een recept voor aardbeienijs.

In plaats van aardbeien, neem je dan je mirabellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van twee goede antwoorden moest ik er een kiezen.

Andere antwoorden (1)

Neem 300 gr. goed rijpe mirabellen en was ze. Steeltjes eruit , ontpitten en in stukjes snijden.
Pureer ze met de staafmixer en bestrooi ze met een beetje vanillesuiker. Roer 2 eidooiers schuimig met 3 el. honing. Klop 1 bekertje ( 0,2 l) slagroom stijf en schep dit zorgvuldig door de mirabellenmoes. Sla 2 eiwitten stijf en schep ze dan ook erdoor. Doe alles in een vriesvorm en laat in 4-6 uur diepvriezen. Regelmatig de massa goed doorroeren met een vork, om ijskristallen tegen te gaan. Lekker als parfait na het eten. dan wel ½ uur van tevoren uit de vriezer halen.

Je kunt het ook als yoghurt ijs maken. een goede basis voor yoghurtijs is;
300 g. yoghurt,
2 tl. citroensap,
300 gr. vruchten naar keus,
50 gr. suiker.

De ontpitte vruchten worden gepureerd en daarna met het citroensap, suiker en de yoghurt vermengd.
Daarna alleen nog diepvriezen. Je kunt natuurlijk ook roomyoghurt nemen als het romiger mag.:)

De allerlekkerste manier die ik zelf meestal maak en die altijd in de smaak valt bij speciaal bezoek:

1 pond ontpitte mirabellen in kleine stukjes snijden, in een kom doen en met wat rum bedruppelen. Afdekken en in de koelkast ½ uurtje marineren.
Sap van 2 sinaasappelen met 1 glas rode wijn, 1 kaneelstokje, steranijs en 200 gr. suiker opkoken, de mirabellenstukjes erbij doen, weer aan de kook laten komen en dan 10 min. bij matige hitte laten inkoken.
Af laten koelen en dan pureren. Door een zeef strijken en helemaal koud laten worden.
De vruchtenmassa dan vermengen met 200 ml. slagroom, half stijf geklopt en 150 gr. yoghurt. Dan laten bevriezen en steeds weer doorroeren hè, dit geldt altijd voor ijs dat je niet in een machine maakt. Tja, het is iets meer werk, maar dan heb je ook wat!
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lijkt mij heel lekker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mij ook.