Hoe maak je verse noodles?

Noodles dus geen pasta.... Wat moet er in?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.1K

Antwoorden (1)

Aziatische deegwaren worden gemaakt van meel, water en soms eieren (eiermie).

Toegevoegd na 16 minuten:
de chinese tarwemie wordt gemaakt door 350-400 gr.bloem te vermengen met ½ theel. zout en 2 eieren die losgeroerd zijn met 135 cc (iets meer dan 1/8 l)en enkele druppeltjes sesamolie. het mengen, kneden en uitrollen gaat net zoals bij de Italiaande pasta.

Je stort de bloem met het zout op het aanrecht, maakt in het midden een kuiltje en giet hierin de eieren met water en de sesamolie. Gebruik één and om te mengen en met de andere houd je het bergje bloem overeind zodat de eieren niet naar buiten lopen. Meng steeds meer bloem door de eieren totdat het mengsel niet zo vloeibaar meer is. Schep dan de rest erdoor tot een kruimelig deeg.
Als de eieren groot zijnen het deeg plakkerig blijft , doe er dan nog een beetje bloem bij. Je kunt ook de keukenmachine gebruiken , maar dat is niet zo leuk!
Daarna goed kneden en slaan, zeker 10 min. en ½ uur laten rusten. Tot slot door de pastamachine rollen en koken in bouillon, voor de typische Chinese smaak.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een geweldig antwoord, dank je wel!