Ik zou er rode paprika bij doen. Leuk voor de kleur, en lekker om de zoetige smaak ervan aan de pittige andere ingrediënten toe te voegen.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Broccoli ook omdat het een stevige groente is en goed combineert met kaas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Witloof
Wordt in onze streek ook met prei tezamen in een gerecht verwerkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Courgette en tomaat combineren goed met prei, ik maak het wel eens als groente, met wat knoflook en tijm, en dat smaakt heerlijk, dus waarom niet in een hartige taart?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in een hartige taart geven de tomaat en courgette vrij veel vocht af. Dus eerst voor bakken om het vocht wat te reduceren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt, als ik het als groente maak zout ik sowieso eerst de plakjes courgette om het vocht eruit te trekken, en dan pas gaat het de pan in om te bakken, en van de tomaten laat ik het vocht eruit. Maar ik vertrouw op Rieneke's kookervaring, dus heb ik het er niet bij vermeld.
Ik zou voor bloemkool gaan, die combineert goed bij de gorgonzola.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt mij te aandrukkelijk aanwezig. Maar heb het nooit geproefd hoor. Dat het combineert met gorgonzola klopt!
Ik zou er asperges indoen, smaakt altijd wel goed in een quiche.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sperzieboontjes kunnen er goed bij. Wel even beetgaar voorkoken anders blijven ze relatief hard t.o.v. de prei.
itsme
12 jaar geleden
Bleekselderij is ook heel geschikt. Combineert goed met prei en ook heel goed met stevige kazen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel lekker vind ik persoonlijk gorgonzola met spinazie.

De vorm uitleggen met bladerdeeg en met paneermeel bestrooien.
3 eieren met 100 ml. room loskloppen, partjes rode ui, ontdooide spinazie a la creme en 100 gr. verkruimelde gorgonzola erdoor roeren en dit in de vorm vullen.

In een hartige taart met prei en gorgonzola, zou ik champignons, ui en gerookte hamblokjes of bacon doen.
Ook cherrytomaatjes of gedroogde tomaat kunnen er goed bij.

Ook kan je er goed rode ui bij combineren.

Preitaart is ook goed te combineren met mais en rode paprika.
amc