Welke andere groente is een goede combi in een hartige preitaart met gorgonzola?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik zou er rode paprika bij doen. Leuk voor de kleur, en lekker om de zoetige smaak ervan aan de pittige andere ingrediënten toe te voegen.

Broccoli ook omdat het een stevige groente is en goed combineert met kaas.

Witloof Wordt in onze streek ook met prei tezamen in een gerecht verwerkt.

Courgette en tomaat combineren goed met prei, ik maak het wel eens als groente, met wat knoflook en tijm, en dat smaakt heerlijk, dus waarom niet in een hartige taart?

Ik zou voor bloemkool gaan, die combineert goed bij de gorgonzola.

Ik zou er asperges indoen, smaakt altijd wel goed in een quiche.

Sperzieboontjes kunnen er goed bij. Wel even beetgaar voorkoken anders blijven ze relatief hard t.o.v. de prei.

Bleekselderij is ook heel geschikt. Combineert goed met prei en ook heel goed met stevige kazen.

Heel lekker vind ik persoonlijk gorgonzola met spinazie. De vorm uitleggen met bladerdeeg en met paneermeel bestrooien. 3 eieren met 100 ml. room loskloppen, partjes rode ui, ontdooide spinazie a la creme en 100 gr. verkruimelde gorgonzola erdoor roeren en dit in de vorm vullen. In een hartige taart met prei en gorgonzola, zou ik champignons, ui en gerookte hamblokjes of bacon doen. Ook cherrytomaatjes of gedroogde tomaat kunnen er goed bij. Ook kan je er goed rode ui bij combineren. Preitaart is ook goed te combineren met mais en rode paprika.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100