Zijn dit eetbare tamme kastanje?

Ik zoek tamme kastanjes om te poffen. Op verschillende plekken heb ik kastanjes gevonden zoals op de bovenste afbeelding. Maar ze lijken heel anders dan hoe ze op internet (onderste afbeelding) worden afgebeeld. Zijn dit eetbare kastanjes?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Z te zien wel. Tamme kastanjes hebben op de bast meer stekels en minder stug. Die van de niet eetbare zijn veel harder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze lijken nog niet helemaal rijp.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
klopt fidolecosp; het zijn tamme kastanjes, maar dit zijn nog jonkies. Maar waas jonkies vandaan komen, liggen vast ook grotere, mooi bruine, kastanjes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is lang warm gebleven, nog heel even wachten, maar het kan ook dat iemand anders je is voor geweest, bijvoorbeeld een eekhoorn.
De stekels gaan ook nog van groen naar bruinig.
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Frucht_der_Edelkastanie.jpg
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Die jij hebt is idd de eetbare tamme. Dit is de wilde kastanje:
http://www.koppiekrauw.com/tips/Tips-foto's/kastanje-wild-wi.jpg
Daarvan zijn de noten ook mooi rond en glad.

Het beste antwoord

Ja, dit zijn tamme kastanjes. Ze hebben een hele prikkelige schil, allemaal lange stekels, ze zien er uit als een soort ronde groene borstels.
Je kan ze poffen ( moet je wel een kruis insnijden anders exploderen ze) of gepeld koken.

Toegevoegd na 2 minuten:
De kastanjes op de foto zijn piepklein, nog niet helemaal rijp en onvoldoende uitgegroeid. Daar kan je nog niets mee doen. Maar het zijn wel tamme kastanjes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De tamme kastanje zelf kun je ook altijd herkennen aan het witte pluisje bovenop! Wilde kastanjes hebben dit niet.