Wat doe je met het overgebleven vet/olie na het koken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
16.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weg doen!

Het beste antwoord

Ik doe het meestal in een leeg blikje of boterkuipje oid, en gooi het dan weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Dat gooien wij in een blikje en deponeren het dat in de vetbak bij de supermarkt

Toegevoegd na 23 seconden:
dat moet dan zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heb ik nog nooit gezien bij de supermarkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij ons staan gele bakken voor vet en olie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt waar joh? Ik heb het ook nog nooit gezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
staan hier sinds 1 januari
Het valt onder klein chemisch afval dus dat hoor je af te geven bij de stort officeel. Of de gemeente haalt het speciaal op. In Utrecht is dat een maal per maand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in schenkbare staat overdoen in wegwerp-pot,
fles-, of blik. in oude krant verpakken en daarna bij het huisvuil deponeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik frietjes of i.d. heb gemaakt in oljifolie en het is nog schoon, dan zeef ik het en doe het in een kannetje of fles en zet het weg om nog een of twee keer te gebruiken.
Ligt er een beetje aan wat ik er mee doe.
Als ik een visje bak, dan kan ik het nog een keer gebruiken om vis te bakken, maar geen bitterballetjes natuurlijk.
Ik doe er een etiketje op waarop ik zet wat er met de olie gebeurd is en hoe vaak ik het gebruikt heb.
Na twee of drie keer doe ik het in een leeg melk of yogurthpak oid en dan gaat het bij de gewone vuilnis.
Ik lees in een van de antwoorden dat het bij de supermarkt kan worden afgegeven.
Daar had ik nog nooit van gehoord, maar dat lijkt me een goede oplossing. Ik ga ook eens informeren bij bijn supermarkt(en).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bewaarde de plastic flessen waar de olie of frituurvet uit kwam, en gooide dan door een trechter de olie terug in de fles om het vervolgens bij het gemeentedepot of milieustraat in te leveren.
Maar dat hoeft niet meer volgens de beheerder daar, dus nu gaat het in afsluitbare melkpakken zo bij het afval. Scheid ik wel weer netjes het plastic van de rest van het afval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onze honden vinden het heerlijk om het op te smikkelen :-)

Toegevoegd na 1 minuut:
Behalve frituurvet natuurlijk. Dat doe ik altijd weer terug in de flacon, en gooi die weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De restjes van olie en vet van vlees bakken( als ik er geen jus van maak) doe ik in een speciaal daarvoor bewaard blikje bij het gewone afval. Frituurolie gaat terug in de can waar het uitkomt en lever ik in bij de supermarkt. Daar staat een speciale container voor dit vet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kook nooit en ik kan er niks aan doen dat mijn man te veel vet gebruikt bij het bakken van de aardappelen.
Ik mag na afloop de restjes in de afvalbak schrapen en dan de boel afspoelen voordat ik het de vaatwasser stop.
Frituren doen wij nooit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste kan je het warm maken en door gootsteen of w.c. doen.