Voor jam, heb je een kookpot nodig, kan je jam ook maken in een pan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.3K

Het beste antwoord

ja natuurlijk kan dat maar is wel goed als je een pan met een dikke bodem hebt.
En je moet wel opletten dat je het niet aanbrandt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wij maken jam uitsluitend in een pan. Ja dus.
itsme
12 jaar geleden
Het kan in elk voorwerp wat geschikt is om te koken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar niet in een koperen pan als je b.v. rabarberjam wilt maken of iets met sinaasappel of citroen, daar kunnen koperen pannen niet tegen (zuur)
verder gebruik een houten spatel en kook de jam met veel geduld dan wordt de jam het lekkerst, als je de jam wilt bewaren doe hem dan in een weckpot, deze moet je eerst uitkoken, daarna de jam heet erin en snel dichtdoen, dan blijft de jam heel lang goed.
Krijg er helemaal trek van!
Bronnen: