Wie weet een lekker recept voor fruitariërs?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat zijn fruitariers?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen die veel honger lijden lijkt me: "Fruitarisme is het voedingsprincipe waarbij men zich uitsluitend voedt met rauw eetbare vruchten van planten.
Fruitariërs eten daarom niet alleen geen vlees (vegetarisme) en geen dierlijk voedsel (veganisme), ze gaan nog een stap verder. Ze eten naast dierlijke producten immers ook geen planten of delen daarvan, zoals hun bladeren en hun stengel. Normaal gezien worden ook wortelknollen niet opgegeten, tenzij deze gaaf in de grond achtergebleven zijn wanneer het loof (en dus de plant) op natuurlijke wijze is afgestorven. Het gaat hier dan met name over rauw eetbare wortelsoorten, zoals penen, uien, radijsjes, rapen, knolselderij en dergelijke." http://nl.wikipedia.org/wiki/Fruitarisme
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me erg ongezond
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@quistioner; krijg je een fruitariër op visite waar je eens wat lekkers voor wil maken of ben je er zelf één?
Ritsuka
12 jaar geleden
Zo krijg je toch flinke tekorten van vanalles door je zo te beperken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben er zelf zeker géén ;)

Antwoorden (4)

Fruitsalade.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er stond een recept in de allerhande van de ah met meloen, aardbei en mozzarella. Of mag dat ook niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij mag mozzarella niet..maar het klinkt wel lekker! Stond dat in de meest recente allerhande?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, of die daarvoor, maar het is gewoon een questie van ze bij elkaar op een stokje doen, als een soort borrelhapje
Boneneschotel;
Meng een potje bruine bonen met 1 pakje tomatensaus.
Courgette in blokjes even wokken in olijfolie en dan bij de bonen doen. Toevoegen; 1 fijngehakt chilipepertje en 2 bananen in plakjes. Even warmen en klaar.

Stoofschotel;
Snijd 2 aubergines in blokjes en bakze bruin in olijfolie.
Doe er 350 gr. pompoenblokjes bij en bak even mee.
Kruiden met 1 chilipepertje, 1 theel. gemalen komijn en een beetje zout. Doe er dan 300 gr. gare kikkererwten bij
of uit blik en 600 gr. tomaten in blokjes.
Deksel erop en 20-25 min. stoven.

Aubergine door de helft en een beetje uithollen.
Vullen met ananas , pistache en amandelen. Beetje peper en zout erop en in de oven grillen.

Snijd een courgette in plakjes, strooi er geroosterde pijnboompitten over. Leg er plakjes tomaat bovenop en bestrooi met peper en zout. Even in de oven.

Pompoensoep.
Snijd een halve pompoen met schil in stukken en kook dit even. Schil dan de pompoen. Kook de geschilde stukken nu nog even door tot ze iets zachter zijn.
Doe er een blikje kokosmelk bij en breng op smaak met peper en zout.
amc
12 jaar geleden
Of gewoon lekkere bowl! Koop fruit die je heel lekker vind, snijd en schil ze, roeren en klaar!