wie heeft er lekkeren smoothies

k heb een site en wil er meer smoothies op hebben staan
er staan al redelijk wat recepten op

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (5)

Aardbeien-yoghurt smoothie voor 1 persoon.

75-100 gr. aardbeien,
1 theel. limoen of citroensap,
1-2 eetl. witte basterdsuiker,
5-6 eetl. magere yoghurt,

Was de aardbeien, neem de kroontjes weg en laat ze uitlekken. Snijd de vruchten in kleine stukjes. Doe ze in de mengbeker. Voeg limoen of citroensap en suiker toe. Maak er met de staafmixer een gladde puree van. Voeg yoghurt eetlepel voor eetlepel toe. Roer alles met de staafmixer tot een glad mengsel. Schenk de smoothie in een hoog glas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ananassmoothie
Ingrediënten:
Ruim 1/2 geschilde ananas
1 mango 280 gram (180 gram vruchtvlees)
200 gram witte druiven
300 gram ijsblokjes

Bereiding:
1.Snijdt met een scherp mes de schil van de ananas weg.
2.Snijdt de ananas van top naar beneden in 4 stukken en verwijder het harde binnenste deel. Gebruik iets meer dan de helft voor dit smoothie . Snijd de ananas in stukjes en doe deze in een schaal
3.Schil de de mango, snijdt hem in stukjes en doe in een schaal. Pers het mango vruchtvlees met je handen van de pit en doe dit ook in de schaal.
4.Voeg de druiven en de ijsblokjes toe.
5.Mix alle ingrediënten met de blender tot een smoothie.
6.Proeven en als het niet niet zoet genoeg is, kun je het zoeter maken door extra druiven toe te voegen.

Een gezonde smoothie, zonder suiker en vol vitaminen.

Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor smoothies zou je eens kunnen kijken op www.letscookit.tv daar staan gratis te bekijken filmpjes op het maken van smoothies en andere producten.
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
deze maken wij geregeld
erg apart en lekker

Avocado & Komkommer Smoothie
Ingrediënten voor 2 glazen
halve komkommer
1 limoen
1 avocado
2 bollen citroensorbetijs

Bereiding Avocado & Komkommershake
Schil de komkommer, snij hem in stukjes en pers hem uit in een sapcentrifuge
Boen de limoen schoon en rasp de schil er dun af
Pers de limoen uit
Halveer de avocado, haal de pit eruit en trek de schil van de helften
Snij de avocado in stukken en pureer het vruchtvlees met het limoensap in een blender
Voeg het komkommersap toe en laat de blender op hoge stand draaien
Schenk de smoothies in twee glazen
Verdeel het ijs erover en bestrooi de drankjes met de limoenrasp
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sap van 1 sinaasappel (of 2 als het te dik wordt), 1 mango, 1 banaan, flinke hand muntblaadjes, kleine bak griekse of turkse yoghurt. Geen suiker! Alles in de blender. Heel lekker, heel zoet, heel zomers!