Wat voor avondeten is makkelijk klaar te maken als je griep hebt en nergens trek in hebt, maar wat wel gezond is?

vegetarisch ook nog.

Toegevoegd na 1 minuut:
Op een of andere manier heb ik wel al de hele dag zin in chocotofs.

12 jaar geleden
in: Koken
2K

Het beste antwoord

Een bordje brinta pap .
Is snel klaar en het is ook goed voor jou .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

als je niet zo lekker bent is groente soep misschien een oplossing snel en gezond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
macaroni of spaghetti is wel snel klaar, maar ik weet niet of je daar zin in hebt als je griep hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak een salade en doe daar van alles in wat je lekker vindt. Nog een gekookt eitje door en je hebt een gezonde maaltijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soep!
Makkelijk weg te krijgen, en snel gemaakt:
Een pan water, wat bouiloonblokjes en soepgroente erbij. (voorverpakt gesneden nog makkelijker)

En mocht je echt helemaal geen trek hebben:
Een paar boterhammen met kaas en een sinaasappel toe, is ook gezond en makkelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon brood en een huzarensalade. Krijg je ook nog iets van groente binnen. Het is natuurlijk wel wat vetter maar goed, nog steeds beter dan chocotofs ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je bent toch niet zwanger. maar bij griep is een bakje thee en een beschuitje kaas wel lekker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snuffel
12 jaar geleden
't zal toch niet??? Nee hoor, ik moet naast de griep ook nog eens ongesteld worden. Vandaar mijn zin in chocola denk ik. Beschuitje kaas klinkt aanlokkelijk.
Als je nergens trek in hebt, hoef je niets klaar te maken.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch is 't beter om wel wat te eten als je ziek bent, ook als je nergens trek in hebt.
Lekker een paar beschuitjes met aardbeien, zo klaar, en nog gezond ook, kopje thee erbij..... hoef je niet eens griep voor te hebben! Beterschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste is kippensoep, dit zelf maken: kippepootje in water, zorgen dat het tegen de kook aanzit, zo laten trekken. Zit vol zouten en mineralen die je er weer bovenop helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kippensoep (= traditionele Joodse oplossing...;-), is zacht, warm en gezond en dan hoef je het echt niet zelf klaar te gaan maken hoor....blikje is goed genoeg als je geen zin hebt in de keuken te staan. Ook iets van zuivel is lekker...dus niet teveel kruiden en zacht/makkelijk te slikken is lekker. Neem gewoon ook vitaminepilletje extra en wat fruit. Ook genoeg drinken en als je last van darmen enzo hebt een underberg (kruidenbitter, kopen bij slijterij.).
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt! Wij doen altijd continental soep (alleen te koop bij de betere toko) bij ziek en niet lekker. Heerlijk en krachtig.
Plus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat lekker is: potje vloeibare kippenbouillon (Struik b.v.) + 1 maggi kippensoep smaakversterker warmmaken. Taugé en hardgekookte eitje in bord kruimelen en soep erop! (p.s. alleen uitkijken dat je geen EHEC oploopt want dan ben je je griepje kwijt...lol)