Is gemalen kurkuma, gember, knoflook en ajuin (ui) hittebestendig?

Ik zou graag kippenborst willen marineren in water en sojasaus;

Daar wil ik graag een beetje gemalen kurkuma, gember, knoflook, ui en zout in willen doen;

Van zout weet ik dat het geen kwaad kan maar hoe zit dat met gemalen kurkuma, gember, knoflook en ui?

Ik zou deze na het marineren willen grillen in een contactgrill;

Extra tips en adviezen zijn welkom...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon doen!! Erg lekker..... Kom wel proeven ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oja je vroeg tips/advies. De genoemde kruiden vers halen bij de toko. Met een vijzel de van droog kruid naar nat. Dus knoflook en de ui als laatste tot een pasta achtige substantie maken. Dan over het vlees smeren dat 4 uurtjes marineren (kan ook dan in de soja leggen) dan grillen/bakken
anneliez
10 jaar geleden
geen water gebruiken, beter het advies van dennis volgen, mengseltje maken en insmeren
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@anneliez, waarom geen water?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zal het onder antwoord zetten foutje bedankt.... Oja je vroeg tips/advies. De genoemde kruiden vers halen bij de toko. Met een vijzel de van droog kruid naar nat. Dus knoflook en de ui als laatste tot een pasta achtige substantie maken. Dan over het vlees smeren dat 4 uurtjes marineren (kan ook dan in de soja leggen) dan grillen/bakken

Het beste antwoord

kruiden kunnen goed tegen hitte .anders zou er niemand in de zomer de bbq gebruiken
je kan verse kruiden gebruiken maar ook de droge
maak met de droge kruiden je knoflook en ui een papje door ze in de sojasaus
en 1 lepel olie te doen, ook kan je de ui en knoflook als poeder gebruiken
dan heb je geen stukjes er in
leg je vlees er in en laat een paar uur marineren
bak dan je vlees of gril het ,wel regelmatig draaien zodat het niet verbrand
want daar gaat het meestal mis ,en door de olie heb je geen vet of boter nodig om te bakken of te grillen
maar nooit geen water gebruiken ,dat gebruik je meestal bij sausjes en niet om te bakken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De ui zeker, maar de knoflook in mindere mate liggen wel wat gevoelig. Deze kunnen namenlijk wel verbranden bij te hoge verhitting. Als je deze echter pureert, de ui gaat mits fijngesneden goed met een staafmixer, en de overige kruiden evt vijzelt en mixed met de soja dan is inderdaad marineren vooraf raadzaam. Wat djeroek poeroet of ander citroen blad (gekneusd, fijngesneden) of evt wat limoensap erbij (beetje natuurlijk) smaakt ook lekker icm met de soja. Wat (sesam)olie kan ook erbij, wat heter maken met sambal, alles kan je proberen! Succes