Hoe maak je een lekere milkshake aardbei?

Ik heb zelf al wat geprobeerd maar tevergeefs. Ik wil graag de goede verhouding melk, vanille ijs en aarbeien.
En nog iets hoe kan je ervoor zorgen dat er geen pitjes van de aardbeien in je milkshake zit? (aardbeiensiroop?)
Doen jullie er zelf nog iets bij om het lekkerder te maken?

Mvg kruimeltaart

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2K

Antwoorden (5)

aardbeien milkshake

(4 personen)

500 gram aardbeien
60 gram witte basterdsuiker
1 el citroensap
1/2 l vanille-ijs
2 dl koude melk

Was de aardbeien en maak ze schoon. Doe ze in de blender met het suiker en de citroensap of mix ze fijn met de (staaf)mixer.

Voeg het ijs toe en meng het erdoor. Voeg dan de melk toe. Verdeel de milkshake over 4 hoge glazen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze is lekker:

(Voor 1 tot 2 shakes)

250 gram aardbeien
2 bolletjes vanilleijs
175 ml melk
aardbeienlimonadesiroop

Alles in de blender doen en smullen maar!!! :-P

Als je de pitjes eruit wil hebben, kun je de aardbeien eerst verpulveren (in de blender) en vervolgens er uit zeven.

De zoetigheid kun je aanpassen door te variëren met de hoeveelheid siroop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan google je even op "milkshake recepten" en dan vind je een heleboel recepten.

Wat je het lekkerste vind is persoonlijk.

Recept voor twee aardbeienmilkshakes:
Aardbeienijs 2 a 5 bolletjes (aanpassen aan je persoonlijke smaak)
1 glas melk
1 scheutje limonadesiroop aardbeiensmaak (niet te veel)
1 theelepel suiker
3 aardbeien in kleine stukjes gesneden

http://eten-en-drinken.infonu.nl/recepten/37635-milkshake-recepten.html

http://www.smulweb.nl/recepten/1367206/Aardbeien-milkshake

http://www.mijnreceptenboek.nl/recepten/milkshake/

En zo zijn er nog veel meer.....>>>>>
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aardbeien milkshake 1:

Ingredienten voor 4 glazen:
* 500 gram aardbeien
* 125 milliliter melk
* 250 milliliter roomijs
* eventueel suiker naar smaak

Bereiding:
Snijd de kroontjes van de aardbeien en halveer de aardbeien. Doe ze in de blender en pureer ze.
Voeg het roomijs toe en mix dit door elkaar. Ondertussen de melk toevoegen. Serveer in een hoog glas.

Aardbeien milkshake 2:

Ingrediënten voor 1 persoon
* 1 bolletje vanille ijs
* 5 aardbeien
* 10 eetlepels aardbeiensiroop
* 1 deciliter melk

Bereiding:
Meng alle ingrediënten met een keukenmachine of (staaf)mixer door elkaar (niet te lang, ongeveer 10-15 seconden). Schenk de milkshake in een glas en serveer direct.

-------------------------------
Ook lekker:
Romige aardbei-banaanmilkshake

Ingrediënten voor 4 personen:
* 250 gram aardbeien
* 1 grote rijpe banaan
* 0,5 grapefruit
* 0,25 liter vanilleroomijs
* 0,25 liter melk

Bereiding:
Aardbeien schoonmaken en in zeef wassen en laten uitlekken.
Banaan pellen en in stukken snijden.
Grapefruit uitpersen.
In keukenmachine de aardbeien, banaan, grapefruitsap, ijs en melk doen.
Ingredienten op hoogste snelheid in ca. 2 minuten tot een romig schuimige milkshake mengen.
Milkshake in bekers schenken en rietjes erin steken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze vinden ze bij mij erg lekker omdat ze zo 'fruitig' smaakt;
400 gr. aardbeien,
1 l. koude melk,
4 bollen aardbeienijs,
5 eetl. aardbeiensiroop.

De eerste 3 ingr. pureren en tot slot de siroop erdoor roeren.

Lekker fris;
1 beker aardbeienkwark,
500 gr. naturel yoghurt,
suiker naar smaak,

Alles mixen en opvullen met ½ l. melk, even doormixen.

Lekker romig (1 persoon);
1 bol vanille roomijs,
1 zakje vanillesuiker,
50 gr. aardbeien,
100 ml. melk,
100 ml. slagroom.

Aardbeien pureren, room stijf kloppen voor een luchtige shake.
Melk, room, van.suiker, ijs en gepureerde vruchten vermengen en met ijsblokjes met room i.p.v. water genieten! Inplaats van water laat je room in een ijsblokjesvorm bevriezen. Je kunt ook wat minder room nemen en daarvoor in de plaats yoghurt nemen.

Mijn favoriet;
200 gr. roomkaas (mascarpone, monchou od)
250 ml. mineraalwater met bubbels,
200 gr. aardbeien,
1 z. vanillesuiker,
4 el. suiker,
100 ml. melk,
2 el. limoensap.

Alles in een blender of keukenmachine en goed mixen.
amc