Hoe lang kan je een vers gekochte broccoli bewaren, en hoe lang nadat je die direct blancheert?

In de koelkast.

Toegevoegd na 2 uur:
Een aantal antwoorden hebben het over de bewaartijd in de vriezer. Ik bedoel ook na het blancheren de bewaartijd in de KOELKAST!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
14.4K

Het beste antwoord

ongeveer 3 tot 5 dagen en na t blancheren zelf tot 2 weken
je kan het dan ook invriezen voor een later tijdstip
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

broccoli vers in de koelkast blijft een klein weekje goed. Na blancheren zou ik het in de vriezer gooien, en dan kan je het wel een maand later nog prima gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
enkele dagen,als je ziet dat de broccoli geel wordt ben je misschien al te laat om het op te eten.
na aankoop ook het evt. plastic verwijderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt broccoli 3-5 dagen bewaren in de koelkast, als je de broccoli blancheert en in de vriezer bewaard blijft hij wel 12 maanden goed.