Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe gebruik je de kruiden van een kruidenplant

Ik heb een griekse oregano plant in de tuin die lekker ruikt en eetbaar is, maar hoe verwerk ik dat in mijn eten? Kan ik gewoon blaadjes afplukken en door het vlees gooien of moet ik dat eerst laten drogen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het kan beide! Al gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar de verse. Dat smaakt.. tjah, verser!

Recept voor kruidenboter
Benodigdheden
250 gram redelijk zachte roomboter
1 bosje fijngehakte oregano
Zout en versgeperst knoflooksap naar smaak
Werkwijze
Doe de roomboter, oregano samen met wat zout en versgeperst knoflooksap, in een kom en roer het met de mixer door elkaar. Doe dit mengsel in een botervlootje of ander geschikt schaaltje.
Deze kruidenboter is in de koelkast ongeveer 3 weken lang houdbaar.

Toegevoegd na 46 seconden:
Vaak staat er bij recepten ook wel op welke manier de oregano toegepast dient te worden. Vaak is dit fijngehakt (wel eerst goed afspoelen!!)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanks en ook dank voor het recept!

Andere antwoorden (3)

je kunt de bladeren gebruiken hier onder staan een aantal tips succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oregano is vers het lekkerst.
Je kunt het ook prima drogen en dan gebruiken, dan heb je wel meer nodig in je gerechten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plukken en je kan het zo gebruiken, kneuzen n snijden helpt meer smaak af te geven aan je gerecht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding