Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (4)

Ik denk dat je biergist bedoelt. Volgens mij is er nergens wijngist te koop.
Ik zie dat centrumapotheek in enschede biergistextract te koop heeft, zoek daar eens verder
(Lees meer...)
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om de gisting van de druiven op gang te brengen wordt er bijna altijd gist gebruikt door de wijnproducenten. Dat heet dan wijngist.
anneliez
12 jaar geleden
Dank je, ook wat geleerd ;)
Bij het zelfde bedrijf waar de wijnproducent Hof van Twente zijn gist koopt (http://www.twentewijn.nl/). Ik zou het daar vragen, dan weet je zeker dat je een goed product koopt, want de kwaliteit van de gist is heel belangrijk om een goede wijn te maken. Succes ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens om de hoek in glanerbrug gronau. Alwin op de grens verkoopt dit. Zit schuins tegenover pannekoekhuis;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt biergist gebruiken, dat is hetzelfde als wijngist en bakkersgist, namelijk de Saccharomyces cerevisiae. Let erop dat je bakkersgist niet in poedervorm koopt, want daar kan broodverbeteraar in zitten. Verse gist kun je bij de bakker kopen. Als je het geluk hebt van een turkse of marokkaanse supermarkt in de buurt, die hebben het ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding