Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang moet ik paksoi koken?

En heeft er iemand een lekker recept? Ik ga er macaroni bij maken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoiets had ik gisteren ook, snapte ik ook niet.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bak kipblokjes bruin in een wok en neem gehakt dat je rul bakt. kruid pittig met een zakje boemboe nasi goreng (zo`n zakjes groenten- kruidenmix) en een blikje tomatenpuree, even meebakken en dan beetje water erbij, doorscheppen en doe hier dan de in niet te dunne reepjes paksoi steel en het idem gesneden groene blad bij. Kort doorscheppen en even warm laten worden. Niet te lang want het is zo lekker als de paksoi nog sappig en knapperig blijft! Ik kan het niet laten om paksoi rauw tussendoor te eten, heerlijk! Heb je het al eens rauw geproefd? Ik weet haast zeker dat je hem dan niet meer wilt koken, zonde. Enfin, op deze manier kan je macaroni erdoor doen maar ook rijst is erg lekker erbij.

Toegevoegd na 1 minuut:
corr; 'en neem gehakt' moet zijn; 'of neem gehakt'.
(Lees meer...)
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Paksoi is gemakkelijk en snel te bereiden. 5 minuutjes koken in een bodempje lichtjes gezouten water, stomen of roerbakken, het lukt allemaal.

Link met wat recepten:
http://www.okokorecepten.nl/recept/groenten/paksoi/
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Kook het liever niet. Je kan het het beste heel kort roer bakken in wat olie. Je kan er van alles doordoen, omdat het een neutrale smaak heeft.

B.v. cashewnoten, of kruid het met kerrie, of doe er rul gehakt door. Er zijn heel veel variaties.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, niet koken, roerbakken!
Ah paksoi, mijn bijna dagelijkse rauwe broodbeleg met een beetje groene curry eronder :-)
Maar ook zo lekker even kort meegebakken (3 minuten) in een sausje of de hele stukken 10 minuten stoven met een mosterdsausje. Daar kan je macaroni heerlijk bij, wat afmaken met wat vers geplukte stukken basilicum en wat pijnboompitjes en wat drupjes echte balsamicoazijn. Mmm!

Oh zo lekker en super gezond!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding