Wat is een volwaardige draagbare oven?

Ik ga verhuizen naar een huis waar absoluut geen ruimte is voor een oven in de keuken. Maar aangezien ik vaak bak (meerdere keren per week), heb ik wel een oven nodig.
De oplossing is denk ik een draagbare oven, maar dan wil ik zeker weten dat ik er echt een cake of appeltaart in kan bakken en er niet alleen afbakbroodjes in kan opwarmen. Heeft iemand tips over types en merken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet dan een oventje hebben van hetzelfde formaat als een magnetron, daar past alles in, bakvormen, ovenschalen en pizza's.
Ritsuka
11 jaar geleden
Ik heb een campingoventje gebruikt, maar daar kon je geen temperatuur instellen
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Hoi Inbetween, Ik heb ook niet zo'n grote keuken, en had geen plek voor mijn grote combimagnetron. Ik heb bij de Ikea een karretje gekocht. En daar staat hij nu op. Misschien heb je wel plaats voor zo iets dergelijks?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70011793/

Het beste antwoord

http://www.shopwiki.nl/l/Grill/bakoven

Kijk hier eens voor diverse modellen. Het is van belang dat hij een hetelucht functie heeft. Sommige combi's hebben wel een ovenfunctie maar het gerecht wordt dan relatief snel donker aan de bovenkant in zo'n kleine ruimte.
Hete lucht is wat dat betreft veel beter. Ook is de binnenmaat belangrijk als je grotere bakvormen hebt of een royale ovenschaal kwijt wilt hierin.
http://www.kijkshop.nl/product/129848/tefal-grill-bakoven-of2658/?
Dit lijkt mij een goede met relatief grote maten binnenin.

TRANSID=924675675&m4n_aid=12953&4dsid=1&4dkn=1354037965z0aoj2nwi0lmkuca2rrdss&s2m_type=3&s2m_channel=6

Toegevoegd na 2 minuten:
Zie dat de onderste link niet werkt. Dit is de combi van Tefal;
de Grill/bakoven OF2658
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor je uitgebreide antwoord. Vooral de tip van de heteluchtfunctie waardeer ik erg.
Die van Tefal ziet er lekker ruim uit, fijn dat de binnenmaten ook worden aangegeven en de groottes van springvormen. Mijn grootste springvorm is 28 centimeter en die past er ruim in, en pizza's zullen dan ook geen probleem zijn.
Ik kreeg ook nog de DELONGHI EO3275 als tip (heeft gelukkig ook de heteluchtfunctie). Die zit in een hogere prijsklasse zo te zien, maar ik ga de specificaties tegen elkaar afstrepen en kijken welke er het beste bij me past. Het is al een hele opluchting dat er überhaupt volwaardige draagbare ovens zijn die niet al te veel ruimte in de keuken innemen! Nogmaals dank.

Andere antwoorden (4)

Wij hebben de Moulinex compact chef staan, deze is even groot als een magnetron, er passen bakvormen, ovenschalen en pizza's moeiteloos in, alleen deze staat er al een jaar of 8 en ik weet dus niet of ze nog geproduceerd worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In een combi magnetron bak ik mijn cake-jes en taarten. Gaat prima!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hier staan er ook nog enkele die misschien aan je wensen voldoen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hete lucht oven is een oplossing. op kieskeurig vind je/en vergelijk je alle merken en prijzen.