morgen wil ik mosselen eten en de houdbaarheid eindt precies morgen. Is dat nog goed??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
38.7K

Antwoorden (8)

dat kan dan nog precies.
eet smakelijk
en schelpen die niet vanzelf opengaan niet eten.

Toegevoegd na 15 uur:
de inhoud van de schelpen die niet opengaan
wordt hier bedoelt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou de schelpen helemaal niet opeten :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
uiteraard iHave. toch maar even toegevoegd.
Dat hangt er sterk van af hoe ze bewaard zijn. Normaal gesproken zijn ze te gebruiken tot de aangegeven datum, maar mochten ze toch niet goed meer zijn dan zul je het ongetwijfeld ruiken.
paulus811
12 jaar geleden
Als er staat houdbaar tot zijn ze morgen nog te eten, hierna zal de kwaliteit achteruitgaan hoewel ze nog steeds te eten zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de mosselen na aankoop zo koel mogelijk bewaard hebt in de gesloten verpakking dan kun je hem morgen klaarmaken en eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of dat goed is, kun je zelf vaststellen door voor het koken te kijken of de schelp dicht gaat, eventueel na hem een paar tikken te hebben gegeven. Schelpen die open blijven kun je weggooien, de mossel is dan dood.
Na het koken moeten ze weer open staan, de dichte kun je weggooien. Als ze al te fel oranje zijn, zijn ze van mindere kwaliteit, maar wel eetbaar.
12 jaar geleden
Als je de mosselen bewaard hebt zoals op de verpakking aangegeven, zijn ze nog goed.

De houdbaarheidsdatum wordt door producenten gegeven om aan te geven tot wanneer de garantie op een goed product loopt. Veel producten kun je de dag na die datum nog wel eten.
Wat zintuigen gebruiken om te kijken of een product nog goed is werkt ook!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er staat; Tenminste Houdbaar Tot:
kan je ook zo lezen Langer Houdbaar Dan:

dusja, morgen zijn ze nog gegarandeerd niet over datum, overmorgen wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je ze koel bewaard hebt kan dat zeker. Vertel het echter tegen niemand, want er zijn tegenwoordig veel mensen die al gaan kokhalzen als ze weten dat over 2 dagen de houdbaarheidsdatum verloopt.