Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik appeltaartdeeg maken met vloeibare bakboter?

Ik ben vergeten een pakje roomboter te kopen, kan ik nu de deeg met vloeibare boter maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
11.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Niet alle soorten bakboter zijn er geschikt voor. Heb je die van Blue Band dan zit er roomboter doorheen en het staat ook op de fles dat die geschikt is voor in gebak. Kijk dus even of het op de fles staat, dan weet je of die geschkt is.
Croma is bijv. niet lekker en zo zijn er nog meerdere alleen geschikt voor vlees. Die zijn erg vet en hebben in gebak geen lekkere smaak. Je krijgt er ook geen luchtig deeg van.
(Lees meer...)
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja, kan wel, niet schadelijk ofzo. De meningen over het gebruik er van, verschillen nogal:

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=31&t=1117298
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat is te dun.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja hoor hoeveel boter je moet gebruiken kan je zien op de zijkant van de fles
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan wel maar er is een kans dat je een beetje klef deeg krijgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het niet doen. Boter voor deeg moet niet vloeibaar zijn maar romig-zacht.
Wel kun je prima bakboter in vaste vorm gebruiken, Becel is heel geschikt. Croma beter niet doen.
Dat is ook minder calorierijk dan roomboter.
Maar is er in de buurt geen super meer open?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja hoor dat kan. kan wel zijn dat het deeg iets natter is dan kun je op gevoel iets bloem toevoegen om het iets droger te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding